ID : 11515823
زنان یزدی درباره اقتصاد مقاومتی چه می گویند؟

بانوان یزدی مردم را به خرید جنس ایرانی تشویق می کنند/ زندگی ساده عامل تحقق اقتصاد مقاومتی است


درحاشیه نمازجمعه یزد با عده ای از زنان یزدی پیرامون نقش مردم، خصوصا بانوان دراقتصاد مقاوتی مصاحبه ای با برخی از آنان انجام داده و نظرات آنان را دراین زمینه جویا شده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزدبانو،  با توجه به تعیین سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ازسوی رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان برراهگشا بودن این سیاست ها برای مقاوم سازی، پیشرفت نظام اسلامی و به عنوان تدبیری بلند مدت برای رسیدن کشور به اهداف بلند اقتصادی؛ در حاشیه برگزاری نمازجمعه شهریزد با جمعی ازبانوان یزدی گفتگویی دراین زمینه انجام داده ایم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم:


*نقش مردم، خصوصا بانوان را دراقتصاد مقاومتی بیان کنید ؟


*خانم منصوری یکی ازبانوان خانه داریزدی درپاسخ به این پرسش با تأکید تکرارمی کند : باید ازپایه کارشود مردم تا می توانند جنس ایرانی می خرند ولی باید ازجای دیگری به طور اساسی کارشود.


*خانم طایفی یکی دیگرازبانوان یزدی درمورد انتخاب کالاهای ایرانی هنگام خرید می گوید: ما هیچوقت اصراری برخریدن کالای خارجی نداشته ایم بلکه هرجنسی خوب بوده است خریده ایم.


*خانم فلاح با حالت خاصی می گوید : زیاد می بینیم مردم به دنبال خریدن جنس خارجی خصوصا درتهیه جهیزیه هستند و می گویند جنس خارجی بهتراست ولی ما می گوییم جنس باید ایرانی باشد.
 

*خانم زحمتکش یکی ازبانوان خانه داریزدی است که با صمیمیت  و دقت خاصی درپاسخ به پرسش ما می گوید: واقعا بعضی ازمردم نمی دانند که اگر ما جنس خودمان را بخریم  و خودمان هم تولید کنیم چقدروضعمان بهتر می شود به جای اینکه با چشم وهمچشمی بگردیم حتما مارکش خارجی باشد.
 

خود من سواد بالایی ندارم ولی آنچه به عقل انسان می رسد این است که باید انسان روی پای خود بایستد و به دیگران وابسته نباشد والحمدلله کارخدا بوده است که این اخلاق را نداشته ایم که برای جهیزیه دخترانمان حتما به دنبال تهیه جنس خارجی با فلان مارک باشیم و تمام بچه هایم را به سروسامان رسانده ام به طوری که دیگران تعجب می کنند که چگونه دراین زمانه زود بچه هایت ازدواج کردند واین به خاطر توکل به خداوند و کم توقعی انسان و به کارگرفتن عقل درست است.
 

خانم زحمتکش ازمحیط کوچکی که برای پرورش ماهی قزل آلا درنظر گرفته اند گفت وهنگامی که پرسیدم آیا برای فروش است با لحن خاصی گفت : نه، برای تأمین خانواده خودمان قرارگذاشته ایم  مدتها پیش ازعید کارپرورش را شروع کنیم  و محیط مناسبی هم برای این کارداریم؛ همیشه بحث فروش نیست ما اگربتوانیم درحد خودمان کشاورزی و پرورش برخی اقلام موردنیاز را داشته باشیم نباید به خاطرخرید آنها ازبازاربا قیمت های گاها گران و کیفبت کم دچارمشکل شویم  و به جان هم نق بزنیم.
 

*یکی دیگر ازبانوان خانه دار یزدی می گوید : نقش زنان دراقتصاد مقاومتی خیلی مهم است باید سطح زندگی را ساده تر کنند؛ نه تنها در تهیه جهیزیه بلکه درهمه زمینه های زندگی باید چنین روشی پیش بگیریم و فرزندان من دراین مسأله با من موافقند ومثل خود من هستند ما حتی اگرجنس ایرانی را گران تربخریم بهترازاین است که با خرید جنس خارجی موجب بیکاری جوانان شویم بلکه باید با حمایت ازتولید کننده داخلی به اقتصاد کشورکمک می کنیم.
 

انتهای پیام/س
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.