ID : 6853157
استاندار یزد:

باید ازحالت انفعال در مواجهه با معضلات فرهنگی خارج شویم


استاندار یزد از جلسه آزمون سراسری دانشگاه یزد بازدید و با اشاره به موضوع ورود اتباع خارجی و مهاجرین غیر بومی به استان یزد گفت: در استان برای اینکه فرهنگ از آسیب پذیری مصون بماند، کار موثری انجام نشده و به صورت انفعالی با این موضوع مواجه شده ایم.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" صبح پنجشنبه 5 تیرماه با حضور در دانشگاه یزد، از جلسه آزمون سراسری دختران و پسران بازدید کرد و در جریان توضیحات مسئولین دانشگاه و دست اندرکاران برگزار کننده این آزمون در یزد قرار گرفت.
استاندار یزد سپس با حضور در نشست هیئت ممیزی دانشگاه یزد که با حضور رئیس و جمعی از اساتید این دانشگاه برگزار شد، در سخنانی کوتاه به بیان اقدامات انجام شده در خصوص آبرسانی به استان یزد و مقابله با بحران کم آبی پرداخت و سپس با اشاره به آسیب های وارده به فرهنگ استان یزد گفت: باید ابتدا نسبت به آسیب شناسی پیرامون لطمات وارده به فرهنگ اصیل این دیار بررسی لازم صورت گیرد و سپس برای مقابله با آسیب ها برنامه ریزی شود.
وی سپس با اشاره به موضوع ورود اتباع خارجی و مهاجرین غیر بومی به استان و همچنین گسترش تکنولوژیهای ارتباطی و رسانه ای در سالهای اخیر، همه این موارد را از جمله عوامل تاثیر گذار بر تغییر و تحولات رخ داده در حوزه فرهنگی استان دانست و افزود: از طرف دیگر، در استان برای اینکه فرهنگ از آسیب پذیری مصون بماند، کار موثری انجام نشده و به صورت انفعالی با این موضوع مواجه شده ایم .
میرمحمدی با بیان این نکته که باید فرهنگ را نسبت به این آسیبها مقاوم می نمودیم خاطر نشان نمود: روش ما مبتنی بر این امر بوده که به جای مشخص نمودن راهکارهای مقابله با آسیب های فرهنگی در استان، تنها به بیان دردها اکتفا کرده و مشکلات را بیان نموده ایم.
وی تصریح نمود: باید در زمان طرح اشکال، برنامه موثر در مقابله با آن را نیز مطرح نمود و در این رابطه شروع به برنامه ریزی و تعریف حورهایی برای ساماندهی بحث اتباع خارجی و مهاجرین غیر بومی نموده ایم تا با توجه به تجارب گذشته، راهکارهای عملی در این خصوص اجرا شود و خوشبختانه به نتایج موثر و امیدوار کننده ای دست یافته ایم.
استاندار یزد در پایان، کار فرهنگی را زمان بر و حساس نامید و خواستار در نظر گرفتن همه جوانب و ظرائف کار در امور فرهنگی شد.
گفتنی است در ابتدای این نشست، " شاهدی" عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت اصفهان، به بیان مطالبی پیرامون مشکل کم آبی استان و مباحث فرهنگی در یزد پرداخت.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.