ID : 31604195
خطیب جمعه ابرکوه:

باید با امثال ترامپ احمق، عاشورایی برخورد کرد /هنرمندان از ظرفیت عاشورا بهره ببرند


امام جمعه ابرکوه با انتقاد از فیلم های ضعیف در سینما گفت: باید هنرمندان متعهّد ظرفیت عاشورا به تصویر بکشند.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان با تسلیت آغاز ماه صفر با بیان اینکه همه قومیت ها و ملل از جمله مسیحیت واقعه عاشورا را پذیرفته اند اظهار کرد: محرم و صفر بزرگترین سرمایه  افتخار بخش مکتب شیعه است و کمتر کسی را می توان یافت که از نام و یادی از امام حسین (ع) و قیام آزادی بخش او بی خبر باشد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امام حسین (ع) الگوئی در بحث جهانی شدن است افزود: مسلمانان سراسر دنیا برای رهبر عزت و آزادگی مراسم عزاداری می گیرند و از سالار شهیدان تجلیل می کنند؛ این پاسداشت ها نشان از این است که حسین ابن علی (ع) اُسوه مبارزاتی برای جهان است.

وی افزود: در جهانی که با نقشه های استعمارگران آمریکائی و اروپائی اداره و زورگویان و چپاولگرانی مانند رئیس جمهور برمه تجلیل و به او لقب الهه دمکراسی داده می شود، جایزه صلح نوبل به جنایتکاران جنگی تقدیر می شود، باید توسط ملت اسلامی ما، از سالار شهیدان به عنوان الگوی بشر دوستی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی یاد شود.

خطیب جمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های عظیم عاشورا استفاده شود گفت: باید هنرمندان متعهّد ظرفیت عاشورا به تصویر بکشند؛ چرا پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب صدها فیلم های با پیام ضعیف و یا احیاناً سخیف ساخته شده اما کمتر از ده فیلم با موضوع عاشورا ساخته شده است؟!

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: مگر ما سوژه های منحصر به فرد مکتب شیعه برگرفته از عاشورا و اربعین را که الگوی صبر، ادب، عفت و ده ها گوهر از دریای بی کران نهضت حسینی است برای دفع فتنه های اجتماعی نداریم؟ پس چرا فیلمسازان ما کار نمی کنند؟! هنرمندان ما باید عاشورایی عمل کنند.

وی افزود: همه باید عاشورائی باشیم و با امثال ترامپ احمق، عاشورائی برخورد کنیم و برخورد انقلابی همان برخورد عاشورائی است؛ ترامپ در حقیقت چهره  بی روتوش هویت امریکا است؛ کسانیکه در مورد ترامپ نظریه پردازی می کنند و او را دیوانه، جاهل، هزار چهره و دلال اقتصادی می خوانند فقط نوک دماغش را دیده اند؛ او در حقیقت هیچ کاره است؛ جهت گیری مجلسین سنا ونمایندگان امریکا؛ سیاست های اجرائی کاخ سفید است که مُهره چرخانی می کند و مهره ای مثل رئیس جمهور، تشریفاتی و بی اختیار است.

خطیب جمعه ابرکوه حملات ترامپ به سپاه را ابلهانه و وقیحانه عنوان کرد و گفت: صحبت های چاله میدانی و وقیحانه ترامپ در مورد سپاه، ترجمان واقعیت های خود آمریکا است؛ حکام ناکام پیش از او هم گزینه هائی روی میز داشتند که مقاومت ملت انقلابی ایران همه را به دورریخت؛ ملت ما در قبال چماق امریکا و اروپا بر سربرجام هوشیار است و هرگز زیر بار باج خواهی های ترامپ با ابزار برجام نخواهد رفت.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جمع نخبگان کشور، پاسخ به ترامپ را صرف وقت به پاسخگوئی به اباطیل و یاوه گوئی های او و ضایع کردن وقت بیان کردند چرا که امریکا کار گزار صهیونیسم بین الملل و به وجود آورنده داعش است که جهان اسلام را به آتش کشیده و نابود کرده است.

امام جمعه ابرکوه، حضور سپاه در منطقه را باعث نجات سوریه و عراق نجات بیان کرده و گفت: آزادی کرکوک پایانی بر توهمات حوزه نفوذ رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.