ID : 10546610
رئیس بنیاد نهج البلاغه استان:

باید در «فتنه» به اولیا دین پناه برد/ نگاه ما به رهبری نگاه به نائب امام زمان(عج) است


رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد تاکید کرد: همواره معیار سنجش حق و باطل در فتنه ها تائید اولیا دین بوده است. رسول خدا در زمان حیات خود مکرراً علی(ع) و عمار را معیار حق و باطل معرفی کردند، تا در فتنه ای مثل جنگ صفین مسلمین گرفتار شک و تردید نشوند.

به گزارش یزد رسا به نقل از عصر فرهنگ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابویی، با اشاره به فتنه های بعد از رحلت پیامبر اکرم، تاکید کرد: همواره معیار سنجش حق و باطل در فتنه ها تائید اولیا دین بوده است.

 

وی افزود: رسول خدا در زمان حیات خود مکرراً علی(ع) و عمار را معیار حق و باطل معرفی کردند، تا در فتنه ای مثل جنگ صفین مسلمین گرفتار شک و تردید نشوند.

 

دکتر ابویی، ادامه داد: پیامبر اسلام آنقدر حدیث«عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» را نقل کرده که حتی فخر رازی که یک عالم سنی است هم نتوانسته آن را نادیده بگیرد.

 

 

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان، تصریح کرد: امروز هم در فتنه ها معیار برای نجات از گمراهی ولایت فقیه است. هر انسان منصف و بی غرضی با این همه دلایل و و تاکیدات امام راحل(ره) بعید است، اشتباه کند.

 

پاسخ به یک شبهه

حجت الاسلام والمسلمین ابویی، بیان داشت: عده ای می گویند: قبول داریم که امام فرموده است: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.» ولی امام از کجا می دانست چه کسی بعد از ایشان ولی فقیه می شود؟

 

وی، گفت: کسانی که چنین شبهاتی مطرح می کنند یا مغرض هستند و یا اینکه اصلا اطلاعی از تاریخ ندارند. امام بارها و بارها در جلسات با سران نظام آیت الله خامنه ای را  شخص مناسب برای رهبری معرفی کرده اند.

 

دکتر ابویی، اظهار داشت: ثانیاً، ولایت فقیه یک جایگاه است و رسیدن به این جایگاه نیازمند تائید ده ها فقیه و مجتهد است. قطعا هر کسی به این مقام نخواهد رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابویی، در پایان تاکید کرد: رهبری انقلاب یک رهبر سیاسی نیست، نگاه ما به رهبری نگاه به نائب امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.