ID : 17035372
قادری:

با اقدامات سطحی نمی توان مشکل رکود را حل کرد/دولت مشکل رکود را درک نکرده است


عضو فراکسیون ضد رکود مجلس با بیان اینکه مشکل رکود عمیق‌تر از آن است که با این اقدامات حداقلی دولت حل شود گفت: انتظاراتی که نسبت به برجام شکل گرفته، سیاست‌های انقباضی دولت و مشکلات ساختاری را می‌توان از عوامل مهم رکود در کشور خواند.

به گزارش یزدرسا ، جعفر قادری عضو فراکسیون ضد رکود مجلس در مصاحبه با  راه دانا؛ با بیان اینکه وضعیت رکود در کشور بهبود نیافته است اظهار داشت: دولت‌ اقداماتی را در زمینه رفع رکود انجام داده است ولی اقداماتی که در این زمینه انجام شده خیلی کارساز و موثر نبوده است.

 

وی افزود: دولت با تسهیلاتی که برای خرید خودرو و کالاهای ایرانی ارائه می‌کند در حقیقت به دنبال عبور از رکود است اما عمق رکود در کشور ما عمیق‌تر از آن است که بخواهد با اقدامات این‌چنینی این مشکل حل شود.

 

عضو فراکسیون ضد رکود مجلس خاطر نشان کرد: حل مشکل رکود نیاز به اقدامات وسیع‌تر و نیاز به درک درست‌تری از رکود دارد و دولت باید در مرحله اول وجود رکود در کشور را باور داشته باشد.

 

قادری با تاکید بر اینکه مشکل رکود عمیق‌تر از آن است که با این اقدامات حداقلی دولت حل شود عنوان کرد: انتظاراتی که نسبت به برجام شکل گرفته، سیاست‌های انقباضی دولت و مشکلات ساختاری را می‌توان از عوامل مهم رکود در کشور خواند.

 

وی تصریح کرد: مشکلات ساختاری نیاز به کارهای عمیق‌تر و دراز مدت‌تری دارد و به نظر می‌سد با این کارهای سطحی نمی‌شود این مشکل را حل کرد.

 

عضو فراکسیون ضد رکود مجلس با اشاره به آمارهایی که دولت در خصوص خروج از رکود می‌دهد گفت: در آمارهایی که دولت ارائه می‌کند، تردید جدی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور این است که دولت مشکل رکود را کامل درک نکرده است یا باور نکرده است و اگر این باور در دولت ایجاد شود بخش مهمی از مشکل رکود در کشور حل خواهد شد چراکه این موضوع باعث می‌شود تا دولت اقدامات جدی نسبت به حل مشکلات اقتصادی کشور انجام دهد.

 

انتهای پیام/ص

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.