ID : 16746213
معیارهای انقلابی بودن از نگاه روحانی؛

با این حساب روحانی چقدر انقلابی است؟


رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات معیارهایی را برای انقلابیون برشمرد، معیارهایی که خوب است رفتار وی در دو سال گذشته با همین معیارها سنجیده شود.

یزد رسا به نقل از عصر فرهنگ؛ «انقلابی بودن یعنی چه؟ یعنی اخلاق، مردم ما انقلاب کردند تا اخلاق اسلامی در این کشور حاکم شود، تا موازین اسلام در این کشور معیار باشد، ‌تا خون و آبرو و اموال مردم محفوظ بماند. انقلابی بودن یعنی دروغ نگفتن، یعنی به دیگران تهمت نزدن.»

این سخنان روحانی رئیس دولت تدبیر و امید در نمایشگاه مطبوعات بود. سخنانی که به ظاهر زیباست ولی باید دید جامه عمل هم می پوشد یا خیر؟

واقعاً باید دید در دولتی که روحانی ریاست آن را بر عهده دارد تا چه حد به این سخنان عمل می شود.

آیا اینکه فردی بگوید تمام مشکلات صد روزه قابل حل است اما پای عمل که به میان آمد تمامی مشکلات در تمامی حوزه ها را ناشی از عملکرد بد دولت سابق بداند درست است؟ آیا اینکه جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دولت سابق مشکلات را ناشی از مدیریت بداند و در دولت فعلی تمام مشکلات را به تحریم ها نسبت بدهد کار درستی است؟

اینکه باید آبروی مردم محفوظ بماند حرف بسیار درستی است اما آیا تهمت زدن به دانشجویان بورسیه آن هم بدون اینکه تخلفی در محکمه ای قانونی اثبات شود کار درستی است؟ بهتر نبود رئیس جمهور و وزیر علوم در این خصوص موضع گیری می کردند؟ بهتر نبود معاون مطبوعاتی ارشاد با رسانه هایی که برای انتقام شخصی خود با آبروی هزاران نفر بازی کردند برخورد می کرد؟ اگر موضع گیری صریح رهبر انقلاب در این خصوص نبود شاید این ظلم بزرگ ادامه می یافت اما آیا حتی بعد از انتقاد شدید رهبر انقلاب یکی از این رسانه های تخریب گر که از قضا ارتباط حسنه ای هم با دولت تدبیر دارند حاضر به عذرخواهی شد؟ آیا بعد از این هشدار وزارت ارشاد عکس العمل درخوری برای اعاده حیثیت از کسانی که آبرویشان محفوظ نماند انجام داد؟

جناب رئیس جمهور! نسبت دادن «بی سوادی»، «بزدلی»، «از جای خاص تغذیه شدن»، «تازه به دوران رسیدن»، «تخریبگری»، «در اقلیت بودن»، «حامی افراط بودن»، «دروغ پراکنی»، «عقب مانده بودن»، «در فساد غوطه ور بودن»، «عصر حجری بودن»، «هوچی باز بودن»، «بی شناسنامه بودن»، «تندرو بودن»، «تازه انقلابی» و «کودک بودن» به منتقدان و «حواله دادن آن ها به جهنم» مطابق با اخلاق اسلامی است؟ این صحبت ها تهمت زدن به مردم نیست؟ چنین صحبت هایی بازی با آبروی مردم نیست؟

جناب آقای روحانی! گره زدن تمامی مسائل کشور حتی آب خوردن مردم به تحریم از روی صداقت انجام می شود؟ اگر مشکل کشور تحریم باشد علی القاعده تفاوتی بین دولت سابق و دولت فعلی وجود ندارد. پس چرا شما و سایر مسئولین مدام بر دولت سابق می تازید؟ اگر مشکل از تحریم باشد پس حرف های شما در مورد دولت قبلی تهمت است و اگر مشکل از مدیریت باشد چه تفاوتی بین مدیران دولت تدبیر با سایر دولتمردان است؟ نامگذاری دولت به دولت تدبیر از روی صداقت است؟ مردم باید به تدبیر شما امید داشته باشند؟

آقای روحانی! ریاست محترم جمهور! شما تا چه اندازه انقلابی هستید؟

نویسنده: مسعود خباز




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.