ID : 9579306
رئيس دادگستري شهرستان بافق:

با كمبود كارشناس قضايي مواجه ایم/ بافق، شهرستاني كه حتی يك بازداشتگاه ندارد


رئيس دادگستري شهرستان بافق با اشاره به كمبودها و نيازهاي شهرستان بافق در حوزه قضايي گفت: يكي از مهمترين مشكلات بافق در اين حوزه، كمبود كارشناس قضايي است و اين كمبود سبب اطاله دادرسي در بسياري از پرونده ها شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر، رسول دميري، صبح شنبه در جلسه رئيس كل دادگستري استان يزد با مجموعه قضايي شهرستان بافق اظهار داشت: بسياري از كارشناسان تمايل و رغبتي به كار در شهرستان بافق ندارند و اين امر سبب شده براي رفع نياز پرونده ها از نظر كارشناسان مركز استان استفاده كنيم كه به طور معمول نيز ارائه نظرات آنها در پرونده ها، روند طولاني طي مي كند.

 

وی همچنين با اشاره به عدم وجود یک زندان و یا بازداشتگاه موقت برای این حوزه قضایی بیان داشت: فاصله يزد تا بافق ۱۲۰ كيلومتر است كه در اين مسافت، فراخوان زنداني كار دشواري است و دستگاه قضايي و نيروي انتظامي را دچار مشكل مي كند.

 

رئیس دادگستری شهرستان بافق کمبود فضای فیزیکی را نیز از جمله بزرگترین مشکلات این حوزه قضایی دانست وابراز داشت: مشکل فضای فیزیکی این دادگستری چند سال است که مطرح شده که با یکسری از موانع هنوز برای ساخت یک ساختمان  جدید دراین شهرستان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

وی ابراز داشت: این حوزه قضایی از کمبود کادر اداری و قضایی نیز در مضیقه است و انتظار می رود حل این مشکلات در اولویت قرار گیرد.

 

رئيس كل دادگستري استان يزد نيز در اين نشست بر به حداقل رساندن فاصله حكم تا اجرا تاكيد كرد و افزود: در اجراي حكم بايد آنچه مدنظر قانونگذار است، اجرايي شود.

 

محمدرضا حبيبي، دادگستری شهرستان بافق را از حوزه های بی حاشیه استان دانست و بیان داشت: این حوزه قضايی وضعیت موجودی پرونده خوبی دارد اما لازم است در بحث اجرای احکام کیفری و حقوقی با یک تلاش ویژه به وضعیت مطلوب برسد.

 

وی یادآور شد: در اجرای احکام کیفری دیگر نیاز به احضار محکوم علیه نیست و باید رای صادره به سریعترین شکل ممکن اجرا شود.

 

حبيبي در ادامه سفر خود به بافق، به شهرستان بهاباد نيز سفر كرد و با كاركنان دستگاه قضايي در اين شهرستان نيز ديدار و گفتگو كرد.
انتهای پیام/ ع ب

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.