ID : 32849637
امام جمعه بافق:

با مکاتباتی که انجام دادم امیدوارم تا پایان سال جاده تکمیل شود


حجت الاسلام سلیمانی گفت: چندین مکاتبه با مسئولین ازجمله شهیدی نماینده مقام معظم رهبری ، استاندار یزد و دیگر مقامات جهت تأمین اعتبارات و تسریع در روند تکمیل جاده تا پایان سال جاری انجام داده‌ام و امیدوارم هر چه سریع‌تر این مقدار باقیمانده به اتمام برسد.

به گزارش یزدرسا به نقل از بافق خبر؛  خطیب نماز جمعه بافق در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به تغییرات رخ‌داده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تبریک انتصاب حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری از سوی مقام معظم رهبری گفت: شهید طالقانی اولین نماز جمعه کشور را در تهران اقامه کرد و امروز در 900 نقطه کشور نماز جمعه برپاست.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی افزود: نماز جمعه وظیفه ارشاد و راهنمایی مردم، مسائل اجتماعی ، اخلاقی، مسائل سیاسی کشور و دنیای اسلام است که به‌وسیله امام‌جمعه مطرح می‌شود.

وی گفت: امام‌جمعه کار اجرایی انجام نمی‌دهد بلکه وظیفه دارد مردم را به وحدت و یگانگی دعوت کند و در کنار مسئولین مشکلات مردم و شهر را حل‌وفصل کند. در همین نماز جمعه بود که مردم تشویق می‌شدند به جبهه‌ها بروند و در مسائل سیاسی و مهم کشور ازجمله انتخابات و راهپیمایی‌ها شرکت کنند.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: اجلاس بین‌المللی نمایندگان کشورهای اسلامی در تهران برگزار و دیداری با رهبر انقلاب داشتند که ایشان در این جلسه رهنمودهایی را به آن‌ها ارائه و توصیه کردند که تمام توجه خود را به مسلمانان و جهان اسلام داشته و مواظب باشند که دشمنان وظایف آن‌ها را به حاشیه نکشند. تبلیغات جهان در اختیار صهیونیسم جهانی است و این‌ها هر چیزی که به نفعشان باشد با زرق‌وبرق در رسانه‌ها مطرح می‌کنند و آنچه به نفع اسلام باشد آن را بی‌ارزش و کمرنگ جلوه می‌دهند و این وظیفه شماست که مسلمانان را آگاه کنید متأسفانه بعضی از کشورهای اسلامی به خواب غفلت رفتند و هدف اصلی خود را فراموش کردند.

سلیمانی  با اشاره به جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیسم علیه کشورهای اسلامی تصریح کرد: باوجود تمام جنایت‌هایی که آمریکا با همکاری رژیم صهیونیسم در کشورهای اسلامی علیه مسلمانان انجام داد هر بار شکست سنگین‌تری خورد. توجه به مردم فلسطین و مسئله فلسطین باید در اولویت کشورهای اسلامی قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه بافق با اشاره به مسئله برجام اظهار داشت: برجام در کشور ما تماماً دروغ‌گویی و حقه‌بازی آمریکا بود. آمریکا خود را مدافع حقوق بشر می‌داند اگر این‌چنین است پس چرا عربستان به دستور آمریکا مردم یمن را به خاک و خون کشید. مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان کشورهای اسلامی فرمودند: شما باید ازنظر علمی رشد کنید متجاوزان و دشمنان که در رأس آن‌ها آمریکاست نمی‌توانند ازنظر علمی در مقابل شما عرض‌اندام کنند و شما باید از ایران الگو بگیرید که با توجه به دشمنی‌ها که از سوی آمریکا، اسرائیل و انگلیس شد امروز به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم حرفمان را بااقتدار در دنیا مطرح کنیم.

وی افزود: از 24 تا 30بهمن‌ماه به‌عنوان هفته شورای آموزش‌وپرورش نام‌گذاری شده که با حضور مسئولین شهرستان و اولیا و مربیان برگزار می‌شود که در این جلسه مشکلات موجود ازجمله اخلاقی، مالی... موردبررسی قرار می‌گیرد. ده هزار و 500 دانش‌آموز در شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

سلیمانی در خصوص تکمیل جاده بافق یزد اظهار داشت: چندین مکاتبه با مسئولین ازجمله شهیدی نماینده مقام معظم رهبری ، استاندار یزد و دیگر مقامات جهت تأمین اعتبارات و تسریع در روند تکمیل جاده تا پایان سال جاری انجام داده‌ام و امیدوارم هر چه سریع‌تر این مقدار باقیمانده به اتمام برسد.

امام‌جمعه بافق درگذشت دو معلم دلسوز و فداکاری که در تصادف از دنیا رفتند را به خانواده‌هایشان تسلیت گفت.

در پایان با اشاره به میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از زحمات این قشر زحمت‌کش قدردانی کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.