ID : 39642243
استاندار یزد:

برای تحول در استان نیاز به وفاق و همبستگی داریم/ مسئله تخریب خط لوله آب به طور جدی در حال پیگیری است


فاطمی گفت: ما برای اینکه در استان تحول ایجاد کنیم نیاز به یک وفاق و همبستگی و استفاده از خرد جمعی داریم.

به گزارش یزدرسا، مهران فاطمی استاندار یزد چهارشنبه شب در برنامه و اما امشب صدا وسیمای مرکز یزد با بیان اینکه اساس کار ما برنامه‌محوری است، اظهار داشت: سندی به نام سند آمایش استان آماده شده که مسیر پیشرفت استان یزد را ریل‌گذاری کرده و مبنای همه کارهای ما همین سند است.

وی گفت: ما برای اینکه در استان تحول ایجاد کنیم نیاز به یک وفاق و همبستگی و استفاده از خرد جمعی داریم، لذا برنامه ما این است که تمام سرمایه اجتماعی استان با هر سلیقه‌ای را مورد استفاده قرار دهیم.

استاندار یزد افزود: اصلی‌ترین الویت ما در استان یزد موضوع آب است و یکی از مسائل انتقال آب از عمان است که در همین راستا تا کنون جلسات متعددی با صنعتگران و نماینده مردم یزد در مجلس برگزار کرده‌ایم.

فاطمی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر خط دوم انتقال آب است که آن را هم به طور جد پیگیر هستیم؛ همچنین علاوه بر تأمین آب، مدیریت مصرف آب هم موضوع دیگری است که در دستور کار ما قرار دارد.

وی با انتقاد از تخریب مکرر خط لوله انتقال آب یزد، اضافه کرد: موضوع مهم دیگر در زمینه آب استان یزد، بحث امنیت خط انتقال آب است که این مسئله به طور جدی پیگیری شده و با شخص وزیر کشور موضوع را طرح کرده‌ایم و همچنان در حال پیگیری است.

استاندار یزد تأکید کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که باید طول عمر خط اول انتقال آب به یزد را افزایش دهیم چرا که تنها خطی است که تأمین‌کننده آب شرب مردم یزد است.

فاطمی پیرامون وضعیت کرونا در استان و دغدغه‌ها نسبت به بازگشایی مدارس بیان کرد: تا کنون حدود 80 درصد از دانش‌آموزان در استان یزد واکسینه شده‌اند و مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نظارت دقیق بازگشایی خواهد شد چرا که اصل اول برای ما سلامت است.

وی ادامه داد: البته با توجه به مشکلات و آسیب‌هایی که طی دو سال اخیر در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت داشته‌ایم چاره‌ای نداریم جز اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کنیم.

استاندار یزد تصریح کرد: در استان دو فوریت داریم یکی سلامت و دیگری معیشت است، که در همین راستا من خودم شخصا هفتگی در ستاد تنظیم بازار شرکت می‌کنم و در مسئله معیشت مردم با کسی تعارف نداریم و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

فاطمی گفت: بازدیدهای سرزده‌ای هم که داریم در همین راستا است، به مدیران نیز توصیه کرده‌ام که شخصا بازدید داشته باشند و با متخلفین برخورد جدی شود چرا که مسئله معیشت مردم شوخی‌بردار نیست.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.