ID : 37694752
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

برای تعطیلی نماز جماعت در مساجد تابع نظر مسئولین امر هستیم


آیت الله مدرسی در خصوص تعطیلی برگزاری نماز جماعت در مساجد گفت: در این زمینه تابع تشخیص موضوع هستیم که این موضوع نیز به دست فرماندهی جنگ با کرونا در سطح استان و کشور است.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین و اعیاد رجبیه  از زحمات پرسنل بیمارستان‌ها و تلاشگران عرصه طبابت و پرستاری تقدیر و تشکر کرد و آن ها را رزمندگان جبهه جدید کشور دانست.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی و دستورات مسئولین امر گفت: در رابطه با این ویروس ام الابلوا، مردم و شهروندان باید توجه لازم را به دستورات بهداشتی داشته باشند تا خدایی ناکرده با افزایش تعداد مبتلایان به بیمارستان صحرایی نیاز نشود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خصوص تعطیلی برگزاری نماز جماعت در مساجد گفت: به عنوان کسانی که متولی مساجد و دست اندرکاران برگزاری مراسم های عبادی جمعی هستیم؛ رسما اعلام میکنیم که تابع نظر  فرماندهی جنگ با کرونا چه در سطح کشور و چه در سطح استانی هستیم و  هر زمانی  که آن ها اعلام کنند که مساجد باید تعطیل شود؛ ماهم مساجد را تعطیل می کنیم و هر زمان هم که از دید مسئولین امر برگزاری نماز جماعت در مساجد مشکلی نداشته باشد نماز جماعت و سایر مراسم های عبادی جمعی را برقرار می کنیم.

مدرسی تاکید کرد:  در این زمینه تابع تشخیص موضوع هستیم و تشخیص موضوع نیز به دست فرماندهی جنگ با کرونا در سطح استان و کشور است.

وی با اشاره به آیات قرآن مجید اذعان داشت: متدینین نباید نگران باشند  چرا که در قران نیز آمده است که ابتدا باید سپر خود را در اختیار گرفت و سپس با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت به میدان جنگ رفت. لذا در اجتماعاتی که کم و بیش برگزار می شود حتما باید نکات بهداشتی که مسئولین امر تذکر می دهند رعایت شود گرچه در خانه نشستن بهترین راه برای کنترل این ویروس منحوس است.

مدرسی توجه ویژه مسئولین برای ضدعفونی کردن مراکز عبادی را خواستار شد و افزود: بسیجیان و عزیزان جبهه و جنگ به سان همان موقع اعلام آماده باش کنند و برای مبارزه با این بیماری و کمک به مردم خود را آماده کنند.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.