ID : 31667864
امام جمعه ابرکوه:

برای رفع توقعات برخی نمایندگان و مسئولان، استاندار غیربومی انتخاب نکنید


امام جمعه ابرکوه ضمن بیان اینکه گزینش استاندار برای یزد در وزارت کشور قفل شده است، گفت: مسئولان مربوطه جهت رفع سطح توقعات برخی نمایندگان و مسئولان استانی، از استاندار غیربومی صرف نظر کنند.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در جمع نمازگزاران مسجد جامع، به مناسبت روزملل متحد اظهار کرد: سازمان ملل عملاً سازمان دول مستکبر شده است، که فقط دولت های غربی و آمریکا را شامل می شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: این سازمان ملل، مرگ و میر کودکان و مردم، بمباران مدارس و بیمارستان ها، کشته شدن زنان و کودکان بی گناه و بی پناه در یمن، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی را می بیند، اما خم به ابرو نمی آورد و با سکوت حامیانه خود نسل کشی مسلمانان را از اهداف عملی خود وانمود می کنند.

وی در موضوع به نتیجه نرسیدن گزینش استاندار یزد نیز گفت: یکی از مقامات وزارت کشور در این خصوص به اینجانب گفت؛ در گفتگوهای حضوری و غیر حضوری با نمایندگان استان، مورد پیشنهادی آنها به دلایلی مستند مورد قبول وزارت کشور نیست و مواردی را هم که وزارت کشور پیشنهاد می کند مورد پذیرش آنان نیست.

حسینی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد گزینش سکان دار امور اجرایی استان یزد در وزارت کشور هنگ کرده و قفل شده است. زیرا آخرین گفتگوهای حضوری نمایندگان استان با وزیر کشور عصر روز گذشته (دوشنبه 1/8/96) در وزارت کشور صورت گرفته است، ولی تاکنون به سرانجام نرسیده است.

ملاک توانمندی و مدیریت قوی در انتخاب استاندار یزد لحاظ شود
امام جمعه ابرکوه گفت: دیدگاه جامعه روحانیون استان بر این است، که توانمندی و مدیریت قوی در بخش فرهنگی، مذهبی، عمرانی و صنعتی، شاخصه اصلی استاندار یزد باشد و وزارت کشور اساساً استاندار را محور و ناظر بر امور می داند و می گوید؛ مدیریت فرهنگی و عمرانی استان ها، توسط معاونین و سپس مدیران کل قابل اجرا است.

وی اذعان کرد: بنابر این در بخش مدیریت کلان استان، استاندار قوی لازم است و گزینه های توانمند نیز وجود دارند، اما بعضی نمایندگان سیاسی برخورد می کنند و انتخاب شخص خاص را ملاک قرار می دهند و شایستگی ها را فرع بر اصل می دانند.

حسینی با اشاره به گفتگو با شخصیت کلیدی وزارت کشور در راستای گزینش استاندار غیربومی، تصریح کرد: برای تصدی سکان اجرایی استان، در یزد قحط الرجال نیست، بلکه نیروهای قابل و توانمند بومی هستند و شما برای رفع سطح توقعات برخی نمایندگان و مسئولان استانی نباید آنها را نادیده بگیرید.

امام جمعه ابرکوه در پایان تأکید کرد: نهایتاً برای بازشدن این فقل باید یکی از طرفین نمایندگان و وزارت کشور، باید کوتاه بیایند و هماهنگ شوند.

انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.