ID : 1066911
هفتمین برگ از همایش فصلی شب شعر اوج هنر ورق خورد

برترین های همایش فصلی اوج هنر تجلیل شدند


شاعران باید به خوبی نیازهای فعلی جامعه را درک و بر اساس این نیازها بتوانند مسائل روز را با حادثه کربلا پیوند و توسط یک مداح با سبک مناسبی به جامعه ارائه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه زنان یزد رسا، همزمان با ششم آذر و هفتمین روز از هفته بسیج به همت بسیج هنرمندان استان یزد، شورای شعر بسیج و جامعه مداحان، هفتمین همایش فصلی اوج هنر در سالن سید الشهدا صحن آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

در این همایش که در سه رده سن زیر 20 سال، 20 تا 45 سال و بالای 45 سال و بخش شعر کودک و نوجوان  برگزار شد؛ موضوعات عرفان، عرفه و پیام عاشورا ، بسیج در سکانس شعر و موضوع ویژه سرایش شعرهای ارزشی با تضمین غزل  بیت «چنان درخت در این آسمان سری داریم/برای حادثه دست تناوری داریم» سروده سلمان هراتی به فراخوان گذاشته شده بود.

در این همایش که شعر پنج نفر به عنوان اشعار برتر معرفی شد در بخش 20 تا 45 سال قاسم اردکانی و طیبه سلمانی نژاد برتر شناخته شدند.

در رده زیر 20 سال و شعر کودک و نوجوان فاطمه بنایی و فاطمه غلامی به عنوان نفرات برتر اعلام شدند.

در رده سنی بالای 45 سال منصور دهقان برتر شناخته شد.

رییس بسیج هنرمندان استان یزد در پایان این همایش در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار یزد رسا، از زحمات انجمن شعر بسیج در برگزاری این همایش قدردانی کرد و گفت: سعی شده است از موضوعاتی که کمتر در استان به آن پرداخته شده؛ اعلام شود.

محمد حسین پارساییان افزود: همایش فصل زمستان با رویکرد شعر کودک و نوجوان خواهد بود و  شاعران استان می توانند در موضوعاتی که بعدا اعلام می شود اشعار خود را از طریق ایمیل ارسال کنند.

 در پایان این همایش به مناسبت همزمانی ب ماه محرم، یکی از مداحان استان به مداحی پرداخت.

****

شاعران و مداحان پیام رسان عاشورا هستند

مسؤول سازمان بسیج مداحان استان یزد در سخنان کوتاهی در هفتمین همای فصلی اوج هنر، وظیفه شاعران و مداحان عاشورایی را رساندن پیام عاشورا دانست و گفت: شاعران باید به خوبی نیازهای فعلی جامعه را درک و بر اساس این نیازها بتوانند مسائل روز را با حادثه کربلا پیوند و توسط یک مداح با سبک مناسبی به جامعه ارائه شود.

طباطبایی با تصریح افزایش اجرای چنین برنامه های مشترکی را با حضور مداحان و شاعران برای دستیابی به هم افزایی خواستار شد و گفت: شاعران برای تأثیر در جامعه و شناخت بیشتر افراد جامعه باید بتوانند نیازهای روز جامعه را به ویژه چالش های موجود فرهنگی را در قالب شعر بیان کنند.

 ***

DSC02719

DSC02736

DSC026731




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.