ID : 10375351

برخورد آموزنده امام(ره) با نوه متجرّی


چرا مردم ایران زمین، این‌گونه رشک‌برانگیز به امام(ره) و رهبری عشق می‌ورزند؟ چرا به‌رغم همه جوسازی‌های رسانه‌های شیطانی برضد ولایت‌فقیه و رهبری نظام- خواه امام راحل(ره) و خواه امام خامنه‌ای- عشق مردم مسلمان ایران ‌زمین به رهبری کم‌رنگ نمی‌شود؟ چرا حتی بیگانگان با نظام نیز در اعماق قلب خود، ولایت‌فقیه و رهبری امام خمینی و امام خامنه‌ای را تحسین می‌کنند؟

تردیدی نیست که آن‌چه باعث شده تاکنون، کشتی جمهوری اسلامی در دریای متاطم فتنه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی به سلامت به سمت ساحل مقصود در حرکت باشد، افزون بر حضور بصیرانه ملت خبیر ایران اسلامی، وجود نعمت بی‌همتای ولایت فقیه است؛ نعمتی که به‌رغم همه دستاوردهایش همچنان برای بسیاری از افراد جامعه آن گونه که باید و شاید، شناخته‌شده نیست.

 

خوشبختانه پیوند عمیق امام و امت در نظام جمهوری اسلامی ایران چنان عمیق و هوشمندانه است که توطئه‌های دشمنان برای ایجاد گسست بین این دو، تنها «آب در هاون کوبیدن» را در اذهان تداعی می‌کند.

 

اما به‌راستی چرا مردم ایران زمین، این‌گونه رشک‌برانگیز به امام(ره) و رهبری عشق می‌ورزند؟ چرا به‌رغم همه جوسازی‌های رسانه‌های شیطانی برضد ولایت‌فقیه و رهبری نظام- خواه امام راحل(ره) و خواه امام خامنه‌ای- عشق مردم مسلمان ایران ‌زمین به رهبری کم‌رنگ نمی‌شود؟

چرا حتی بیگانگان با نظام نیز در اعماق قلب خود، ولایت‌فقیه و رهبری امام خمینی و امام خامنه‌ای را تحسین می‌کنند؟

 

 

شاید «جامع‌ و مانع»‌ترین پاسخ این باشد که «امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای بیش از همه به آموزه‌های دینی پای‌بند بوده و هستند» و این ویژگی، به‌سان اکسیری بی‌همتا شراره‌های عشقی وصف‌ناشدنی را در دل دوستداران حق و عدالت برافروخته می‌سازد.

 

واقعیت زیر از زبان مرحوم استاد علی‌اکبر پرورش، نمونه‌ای آموزنده از تبلور تعالیم اسلامی در رفتار و گفتار امام امت(ره) را نشان می‌دهد:

 

«من شخصاً از آیت الله طبسی شنیدم که گفت: آقای سید حسین خمینی از امام(ره) فاصله گرفته بود و به منافقین و بنی‌صدر نزدیک شده بود، آن ها او را جلو انداخته بودند و می‌خواستند در مشهد غائله‌ای راه بیندازند. به منزل امام(ره) زنگ زدم و کسب تکلیف کردم. آقای توسلی پس از سؤال از امام (ره) به من گفت: او را دستگیر کنید و به تهران بفرستید. گفتم: آن‌ها مسلح‌اند و ممکن است درگیری رخ دهد. مجدداً از امام(ره) سؤال کرد و گفت: سعی کنید او را دستگیر کنید. پس از قطع شدن تلفن دقایقی نگذشت که آقای توسلی زنگ زد و از قول امام(ره) گفت: «اگر مقاومت کرد او را با تیر بزنید.» از آقای توسلی پرسیدم: چرا پاسخ امام(ره) عوض شد؟ ایشان گفت: بار اول هم امام(ره) همین را فرموده بود؛ اما من آن را تلطیف کردم ولی وقتی تلفن قطع شد، امام(ره) از من پرسیدند: چه گفتی؟ و وقتی فهمیدند من حرفشان را تلطیف کرده‌ام، گفتند: زنگ بزن و آن‌چه را من گفتم، بگو. بگو اگر مقاومت کرد، محارب با خداست. سید حسین خمینی نوه امام(ره) و تنها یادگار حاج آقا مصطفی بود.»(به نقل از تسنیم)

نویسنده: عبدالله سیدزاده




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.