ID : 11703456
امام جمعه تفت:

برخی برای حسینیه امام(ره)تفت کاسه داغ‌تر از آش می شوند/شاه ولی، اصلا اعتقادی به حسینیه نداشت


امام جمعه تفت در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: خوشبختانه شهرستان تفت رنگ و بوی مذهبی خود را حفظ کرده است و مردم ولایتمدار هستند اما به بعضی از کارها باید توجه بیشتری شود؛ به عنوال مثال حسنییه و میدان امام خمینی(ره) شهر تفت، به نام بنیان گذار انقلاب اسلامی نامگذاری شده است اما دوباره عده ای اصرار دارند که نام شاه نعمت الله ولی برده شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت، امام جمعه تفت در نشست شورای اداری شهرستان تفت، روزهاي پاياني سال را فرصتي ارزشمند براي انسان در رسيدگي به حساب خود ارزيابي كرد و گفت: اگرچه انسان بر اساس سفارش معصومين(ع) بايد هر روز به امور خود رسيدگي و از خود حساب‌كشي كند اما ايام پايان سال در اين رابطه فرصت بسيار مهمي است تا انسان با بررسي اعمال خود در سال گذشته، نقاط ضعف خود را رفع و نقاط قوت خود را تقويت نمايد.

 

«حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم غفوري» با اشاره به شعار امسال، رويكرد و مديريت جهادي را نياز امروز كشور عنوان كرد و گفت: ملت ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف در نبرد با دشمنان است و بدخوهان در تلاش هستند تا كشور را تحت فشار قرار دهند در اين شرايط راه سرافرازي ميهن اسلامي، رويكرد جهادي و توجه به اقتصاد مقاوتي است. وي بر ترويج فرهنگ كار و تلاش در جامعه تاكيد كرد.

 

امام جمعه تفت با اشاره به اهميت عرصه فرهنگ گفت: در طول تاريخ، اين هجمه و تهاجم فرهنگي بر عليه ايران اسلامي بي سابقه است لذا بايد در عرصه مديريت فرهنگي نيز رويكردي جهادي داشت.

 

وي بر حفظ حداکثری ارزش ها در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان تفت رنگ و بوی مذهبی خود را حفظ کرده است و مردم ولایتمدار هستند اما به بعضی از کارها باید توجه بیشتری شود؛ به عنوال مثال حسینیه و میدان امام خمینی(ره) شهر تفت، به نام بنیان گذار انقلاب اسلامی نامگذاری شده است اما دوباره عده ای اصرار دارند که نام شاه نعمت الله ولی برده شود.

 

حجت الاسلام غفوری افزود: شاه ولی، اصلا اعتقادی به حسینیه نداشته است بلکه «خانقاه» داشتند و خانقاه، آن ها هم موزه مردم شناسی فعلی بوده است؛ متاسفانه عده ای کاسه داغ تر از آش می شوند و اصرار دارند تا نام شاه ولی را بکار ببرند.

 

وی گفت: خوب، دلیل اصلی این کار چیست؟ چرا عده ای نمی گذارند و نمی خواهند نام امام احیا و ارزش ها پررنگ شود؟




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.