ID : 10504218
امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان:

برخی در استان قصد افسرده نشان دادن مردم یزد را دارند/ اعیاد را پر رونق برگزار کنیم


امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان گفت: در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان این مطلب که روحیه مردم یزد در برگزاری مناسبت‌ها و مراسم‌های عزاداری و جشن و سرور اهل بیت(ع) قابل تحسین است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد در استان هستند که قصد افسرده نشان دادن مردم یزد را دارند، و این در حالی است که مردم یزد دارای روحیه‌ای منطقی و اصولی هستند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان این مطلب که روحیه مردم یزد در برگزاری مناسبت‌ها و مراسم‌های عزاداری و جشن و سرور اهل بیت(ع) قابل تحسین است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد در استان هستند که قصد افسرده نشان دادن مردم یزد را دارند، و این در حالی است که مردم یزد دارای روحیه‌ای منطقی و اصولی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی برگزاری مراسم‌های عزاداری در یزد را نشانه افسردگی می‌دانند، ادامه داد: چنانچه در اعیاد و ولادت نیز در مساجد، حسینیه ها و خانه‌ها جشن‌های پر رونق برگزار کنیم و شادی‌های مشروع همراه با ذکر اهل بیت وجود داشته باشد به کسی بهانه نمی‌دهیم که مردم را افسرده بخواند.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان یزد، مردم استان دارالعباده در سال‌های گذشته به خوبی نشان داده‌اند که نسبت به ائمه اطهار(ع) ارادت خالصانه و خاصی دارند و در مراسم‌های عزاداری و میلاد به خوبی ادای دین و احترام می‌کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: ائمه جماعت در مساجد سطح شهر باید با همت مضاعف تلاش کنند تا اعیاد پیش رو مانند دیگر مناسبت‌های سال پر رونق و با شکوه برگزار شوند.
وی وجود پیامبر، هدایت‌گری حق تعالی و دستور کار اعلام شده از طرف پیامبر را عنایتی بزرگ از طرف خداوند به بشریت دانست و گفت: محتوای قرآن کریم دستورات الهی است و تمام دستورات اقتصادی، علمی، سیاسی، اجتماعی، قضاوت و قانون امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم برای انسان‌ها وجود دارد.
وی با تاکید بر این مطلب که دستورات قرآن بر اساس نظام تشکیلاتی بزرگی بنا شده، بیان کرد: دستورات اسلام برای انسان‌ها، حاکمیتی الهی است و اگر حاکمیت نظامی الهی  و اسلامی شد به این منظور است که باید دستورات خداوند و پیامبر در آن اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با طرح این مطلب که اصل وظیفه حاکمان در نظام اسلامی، اداره امور دینی و الهی ملت است، ادامه داد: مسئله هدایت کردن، تربیت، علم و اخلاق از جمله وظایف اصلی دولت و نظام محسوب می‌شوند و دولت هیچ وظیفه‌ای جز هدایت مردم به سمت خوبی‌ها ندارد.
ناصری با بیان این مطلب که متأسفانه ما بعد ازاقدامات زیادی که در این رابطه انجام داده‌ایم هنوز به جایگاه معقول و منطقی در جهت تربیت امور دینی نرسیده‌ایم، گفت: مسئولان دولت نباید فقط به مسائل سیاسی، اقتصادی و مسائلی از این قبیل بپردازند، بلکه باید به اصل موضوع که تربیت دینی و اخلاقی است پرداخته شود.
امام جمعه یزد هدایت مردم به سمت دین‌داری را اصل وظیفه دولت دانست و اظهار داشت: اگر جوانان ما دین دار و با اخلاق باشند خودشان در برابر تمام ناملایمتی‌های سیاسی و اقتصادی می‌ایستند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: دغدغه دولت‌ها نباید سیاست بازی و حزب بازی و غوطه ورشدن در مسائل اقتصادی باشد بلکه ابتدا باید دین، فرهنگ، تربیت، اخلاق و اعتقادات و سلامت دینی جامعه را حل کرد.
وی با تاکید بر این مطلب که دین در ایران اسلامی در حال دست خوش مسائل سیاسی و اقتصادی قرار گرفته، افزود: متأسفانه به دلیل فاصله گرفتن مردم از دین، دختران و زنان امروز از اصل اصول رعایت حجاب و عفاف بی‌اطلاع هستند.

آیت الله ناصری با ابراز تاسف از اینکه برخی دختران مسئله حجاب را نمی دانند، ادامه داد: برخی جوانان ارتباطات شرعی و غیر شرعی را نمی‌دانند و چرا باید در ایران میزان استفاده از لوازم آرایش از کشوری مانند چین با آن همه جمعیت بیشتر باشد و یا چرا استفاده از ماهواره ؛ موبایل و اینترنت در ایران آمار بالایی نسبت به دیگر کشورها دارد؟

ناصری بی‌اطلاعی فرزندان و نسل جدید ایران اسلامی را نتیجه عدم سرمایه‌گذاری و توجه دولت به مسائل تربیتی، دینی و اخلاقی عنوان کرد و استفاده بی‌رویه از اینترنت، ماهواره و لوازم آرایش برای زنان را از دیگر ضررها و نتایج نپرداختن دولت به مسائل آموزش دینی و اسلامی دانست.

وی اضافه کرد: چنانچه در مراکز آموزشی در تربیت و دین و اخلاق فرزندان سرمایه‌گذاری نکنیم زمانی که بزرگ می‌شوند نحوه معاشرت را نمی‌دانند و فریب دشمن را می‌خورند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ عبادتی مانند تفکر در صنع خدا نیست، یادآور شد: چنانچه تفکر و تعقل در کارها در جامعه فرهنگ شود، دشمن با همه تبلیغاتی که علیه ما انجام می‌دهد نمی تواند بر جامعه ما اثر بگذارد و جوانان باید با بهره گیری از عقل خود مسیر درست را پیدا کنند.

وی گفت: ما باید به مسائل دینی، تربیتی و فرهنگی خود بیشتر توجه کنیم و دولت هم باید این موارد را به طور جدی مورد بررسی قرار دهد.

منابع مرجع: یزد آوا و تسنیم

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.