ID : 15233811

بررسی برجام در خانه ملت ترس ندارد/ سکوت در برابر آمریکا علامت رضاست


سعیدی با بیان اینکه بررسی متن برجام در مجلس ترس ندارد که یک عده نگران هستند که مجلس به بررسی متن برجام ورود کرده است، گفت: وورد مجلس یک ورود قانونی و منطقی است.

به گزارش یزدرسا، محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با  آناج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در مورد بررسی متن برجام در مجلس، گفت: بارها گفته ام که طبق قانون اساسی و تشریحی که صورت گرفته است، این وظیفه مجلس می باشد که حتما هر توافق نامه و یا هر تکلیفی که بر مبنای این نوع توافق نامه ها بر عهده دولت ایران گذاشته می شود، حتما باید مجلس آنجا نظر دهد و حتما ورود کند.

وی ادامه داد: اینکه عده ای نظر و دیدگاهشان مبنی بر عدم ورود مجلس به بررسی متن برجام است، به نظر می آید که یک سخن خام است و نبایستی اینگونه اظهارنظرها وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: کمااینکه اگر برجام توسط نمایندگان مردم در خانه ملت بررسی شود مردم با آرامش، اعتماد و اطمینان در مورد توافق قضاوت می کنند و هم مجلس به وظیفه قانونی خود عمل می کند و اگر ایرادات و اشکالات هم وجود داشته باشد به طور دقیق تبیین شده و همچنین نقاط قوت هم مشخص می شود.

وی با بیان اینکه بررسی متن برجام در مجلس ترس ندارد که یک عده نگران هستند که مجلس به بررسی متن برجام ورود کرده است، گفت: وورد مجلس یک ورود قانونی و منطقی است.

سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به تاکید رهبری مبنی بر ورود مجلس به برجام، این نقش با استفاده از لایحه ی دولت ایفا خواهد شد یا طرح مجلس، اظهار کرد: توصیه می شود دولت لایحه بدهد و اگر دولت لایحه ای به مجلس نیاورد، نمایندگان خانه ملت بر اساس وظیفه قانونی خود کار خود را انجام خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وقتی که اظهارنظرهای رسمی توسط مقامات رسمی آمریکا صورت می گیرد، عرف دیپلماتیک در دنیا این است که باید به این اظهارنظرها به صورت رسمی پاسخ داده شود، تصریح کرد: یعنی اینکه آنها حرف هایی بزنند و از طرف ما به صورت رسمی به بهانه اینکه این حرف ها در آمریکا مصرف داخلی دارد، جواب داده نشود و موضع گیری نشود، هم در افکار عمومی دنیا و هم مقامات رسمی دنیا که همه به این عرف دیپلماسی پایبندند، اینگونه برداشت خواهد شد که آمریکایی ها راست می گویند چون ایران هم به این صحبت ها هیچ جوابی نداد و موضعی نگرفت، لذا باید به این ها جواب داده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: ما هم باید به این روال ادبیاتی که در دنیا حاکم است واقف باشم و دقت کنیم و اگر به موقع جواب ندهیم و نظرات خود را اعلام نکنیم و موضع نگیریم قطعاً به معنای پذیرش است؛ سکوت علامت رضاست و این هم فرمولی است که همه به آن اعتقاد دارند و اگر طرف مقابل جوابی نداد یعنی به حرفی که زده شده رضایت دارد.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.