ID : 17081127
امروز صبح؛

بررسی درخواست «دادگستری» استان در جلسه شورای شهر، به جنجال کشیده شد!


جلسه شورای اسلامی شهر یزد با غیبت برخی اعضا و دستور کار بررسی نامه های ارسالی امروز صبح برگزار شدکه درخواست دادگستری استان با قید دوفوریتی، محور توجه و جنجال قرار گرفت.

به گزارش یزد رسا؛ عصرسیاست نوشت: جلسه  شورای اسلامی شهر یزد با غیبت برخی اعضا و دستور کار بررسی نامه های ارسالی، امروز صبح  برگزار شد؛ که در میان آن ها درخواست دادگستری استان با قید دوفوریتی، محور توجه و جنجال قرار گرفت.

داگستری استان یزد طی نامه ای با قید دوفوریتی از شورای شهر یزد خواست تا ساختمان دادگستری واقع در خیابان مهدی را به این اداره واگذار کند تا ضمن انتقال برخی از امور به آن قسمت از شهر، از آلودگی و نیز حجم ترافیک و شلوغی مرکز شهر و محدوده میدان آزادی و خیابان پر ازدحام فرخی نیز کاسته شود.

این در خواست مطرح شده از سوی اداره کل دادگستری یزد مورد تایید قریب به اتفاق اعضای شورا قرار گرفته و شهردار شهر یزد در اعلام موافقت خود از این اقدام، شورا را به همکاری با قوه قضائیه دعوت کرده و گفت: مخارج و هزینه های انحرافی متفاوتی شهرداری را محاصره کرده و به عناوین مختلف از بودجه  ما استفاده می کنند لذا چه بهتر که این بودجه هدفمند تر خرج شده و در راستای دادگستری استفاده شود.

سپنتا نیکنام نیز در بررسی این نامه دوفوریتی در ابتدا طرح دوفوریتی آن را نادیده گرفته و ضمن درخواست موکول کردن این تصمیم به جلسه آینده، بیان کرد: شکی نیست که شورای شهر برای پیشبرد هرچه بهتر امور خود به همکاری مستمر و نزدیک دادگستری نیازمند است و اگر به درخواست این اداره پاسخ منفی داده شود؛ تبعات منفی آن غیر قابل اجتناب خواهند بود؛ پس لازم است تا این طرح با دقتی بیشتر و لابی و مشورت طولانی تر اعضا بررسی شده تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.

در ادامه این جلسه، ریاست شورای شهر که حمایت و موافقت خود از نامه دوفوریتی دادگستری را بارها اعلام کرده و خواهان موافقت اعضا و صدور رای در همین جلسه بود؛ نهایتا اعضا را به بررسی بیشتر دعوت کرده و خواست تا با تصمیمی درست در جلسات آینده به این درخواست پاسخ مثبت داده شده تا گامی سازنده در اصلاح امور استان برداشته شود؛ اینجا بود که یکی از اعضا با لحنی خاص سایرین را به صدور رای مثبت  برای جلوگیری از زیر سوال رفتن وعده های پشت پرده ریاست شورا دعوت کرد؛ این حرف واکنش تند ریاست شورا را به همراه داشت و شیخ عباس زارع با سوگند به کلام الله خود را از اتهام صدور وعده مبرا دانست.

لازم به ذکر است که در نهایت شورا تصمیم به لابی و بررسی بیشتر این طرح گرفت و رای نهایی در جلسات بعدی شورای اسلامی شهر یزد صادر خواهد شد.

حواشی جلسه ی شورای اسلامی شهر یزد

این جلسه خالی از حاشیه و حرف های کنایه آمیز نبود.

از صحبت هایی که نیاز به توجه داشت و کسی به آن اعتنایی نکرد جمله ی جالبی بود که یکی از اعضای شورا در مورد ساختمان اعطایی به دادگستری یزد و دریافت اجاره بها از سوی شورا بیان کرد؛ این جمله بدین مضمون بود: «بزرگی کنیم و اجاره نگیریم!»

از دیگر حاشیه های جالب این جلسه تبادل خوراکی و تنقلات توسط چند تن از اعضای شورای شهر در حین بحث داغ انتقال ساختمان دادگستری بود!

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.