ID : 10530294
تا سقف 50کیلو وات؛

برق خورشیدی به منازل و ارگان های دولتی یزد واگذار می شود


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از آغاز مرحله دوم ثبت نام نصب سامانه فتوولتائیک یا برق خورشیدی ویژه منازل مسکونی و ارگان های عمومی و دولتی تا سقف 50 کیلووات خبر داد.

به گزارش یزد رسا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از آغاز مرحله دوم ثبت نام نصب سامانه فتوولتائیک یا برق خورشیدی ویژه منازل مسکونی و ارگان های عمومی و دولتی تا سقف 50 کیلووات خبر داد.

محمدرضا صحتی امروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه رویکرد دولت و وزارت نیرو به سمت گسترش انرژی های تجدید پذیر است افزود: این مقدار برق در راستای استفاده از یارانه نصب و اجرای سامانه برق خورشیدی واگذار می شود.

وی اضافه کرد: میزان یارانه پرداختی برای نصب این سامانه ، معادل 50 درصد کل هزینه نصب و برای هر کیلووات حداکثر معادل 47.5 میلیون ریال خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ،استفاده از منابع گسترده انرژی خورشیدی به دلیل شرایط اقلیمی استان یزد حائز اهمیت است.

وی افزود: هر روز به طور متوسط می توان 10ساعت از تابش خورشید برای تولید انرژی در صنعت برق، کارگاهها و منازل استفاده کرد از این رو تولید برق خورشیدی و توزیع این نوع انرژی در مقایسه با اغلب استان ها از مزیت بسیار خوبی برخوردار است.

این مسوول ادامه داد: متوسط ساعت آفتابی سالانه در یزد سه هزار و 200 ساعت است به همین دلیل توان زیادی برای توسعه نیروگاه های خورشیدی در استان فراهم خواهد بود.

صحتی گفت: تمامی مشترکین برق می توانند حداکثر تا پایان دی ماه سال جاری، برای ثبت نام به واحدهای خدمات مشترکین مستقر در ادارت برق محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه سامانه نصب شده از نوع متصل به شبکه بوده و نیاز به باطری ندارد، اضافه کرد: توان تولیدی این سامانه به میزان تابش بستگی داشته و فقط در طول روز برق تولید می کند.

این مقام مسوول درباره حمایت های دیگر از تجهیزات این بخش خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات سامانه فتوولتائیک ، حداقل به مدت پنج سال گارانتی دارد و به مدت 10 سال از خدمات پس از فروش برخوردار است.

صحتی با اشاره به بهره مندی 118 مشترک برق از این سامانه فتوولتائیک در استان یادآور شد: در سال گذشته ، سامانه 1.5 کیلوواتی در بخش خانگی و 5 کیلوواتی در بخش آموزشی و زیارتی با هزینه ای افزون بر 35 میلیارد ریال نصب و راه اندازی شده است.

استان یزد با یک میلیون و 58هزار نفر جمعیت و 560 هزار مشترک برق دارد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.