ID : 27076604

برپایی نمایشگاه آثار هنرمند ابرکوهی در ترکمنستان+ تصاویر


در هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان، نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی استاد هنرمند ابرکوهی در عشق آباد برگزار شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، نمایشگاه خوشنویسی شامل خوشنویسی سنتی و نونگاری خط و نقش توسط هنرمند ابرکوهی استاد احمد علوی و به مدت یک هفته در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان همزمان با هفته فرهنگی ایران در عشق آباد برپا شد.

سید احمد علوی هنرمند ابرکوهی و سردبیر نشریه پلک، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولیت های مختلفی از قبیل معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس را داشتم و درخواست های مکرر مبنی بر برپایی نمایشگاه در کشورهای مختلف می شد بالآخره  این نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی همزمان با برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان به مدت یک هفته،  بر پا شد.

هنرمند ابرکوهی بیان کرد: رسالت انجام نمایشگاه خوشنویسی و برگزاری کارگاه زنده بر عهده اینجانب بود که بحمدالله انجام و مورد استقبال باشکوه مردم ترکمنستان قرار گرفت و سهم قابل توجه ای در برنامه ها داشت.

وی افزود: دیدار با مسئولین، بازدید از موزه ها و آکادمی هنر ترکمنستان از برنامه های جنبی کارگاه خوشنویسی بود که در دیدار با دکتر ابوالقاسمی مسئول رایزنی فرهنگی تصمیمات خوب وارزنده‌ای اتخاذ شد.

علوی تعداد آثاری که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت را 37 اثر عنوان کرد و افزود: در کارگاه زنده خوشنویسی نیز تمامی ابزار خوشنویسی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و آثاری در قالب دو خط نستعلیق و شکسته نستعلیق که شناسنامه خاص ایرانی دارد در این نمایشگاه به صورت زنده و توسط اینجانب به نمایش گذاشته و توسط مترجمین بخش ها تشریح شد.

استاد خوشنویسی ابرکوهی در خصوص برپایی  بخش زنده نمایشگاه گفت: در بخش زنده این نمایشگاه کار سنتی قلم و مرکب رائه شد و در بخش جدید، نونگاره های خط و نقش که با استفاده از خودکار صورت می گرفت و برای اولین بار مطرح شده است مورد استقبال فراوان قرار گرفت. 

علوی که سردبیر تنها نشریه خوشنویسی ایران به نام «پلک» می باشد افزود: این نشریه نیز جزء اسناد آکادمی هنری در ترکمنستان ثبت شد.

هنرمند خوشنویس شهرستان ابرکوه بازتاب خبری این نمایشگاه در شبکه های مختلف تلوزیونی و مطبوعات ترکمنستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  آناگلدی قاراجایف وزیر فرهنگ ترکمنستان به همراه دکتر اختر ابراهیمی رئیس فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی افزود: دکتر سید محمد احمدی سفیر کشورمان در کشور ترکمنستان نیز در حاشیه بازدید این نمایشگاه، آن را در معرفی هنرهای جمهوری اسلامی موثر عنوان کرد.

لازم به ذکر است حاصل این رویداد فرهنگی در کتابی به زبان دو کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ ک

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.