ID : 924767
زارع:

برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در یزد


نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در استانه ماه مبارک رمضان با عنوان صرح ضیافت گشایش یافت.

به گزارش یزدرسا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه طرح ضیافت بر اساس سال‌های گذشته و با هدف تثبیت قیمت اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان دایر شده است.

وی با اشاره به آغاز طرح ماه ضیافت در استان یزد اظهار داشت: این سازمان هرساله طرحی را برای تامین و ارائه کالاهای مورد نیاز مصرفی مردم در آستانه ورود به ماه پر فضیلت رمضان برگزار می‌ کند که تا پایان ماه مبارک نیز طرح ضیافت اجرا می شود.

این مقام مسئول از جمله اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در استقبال از ماه مبارک رمضان را برپایی نمایشگاه ضیافت در سطح استان ذکر کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت 10 روز پذیرای بازدیدکنندگان و خریداران است.

عرضه کالاهای طرح ضیافت با نرخ مصوب 

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای کنترل بازار و عرضه کالاهای اساسی برپا شده است تصریح کرد: بر اساس برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده در این نمایشگاه تمامی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با نرخ مصوب عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه انواع مواد پروتئینی، روغن، انواع برنج، خرما، زولبیا و بامیه، مواد شوینده و بهداشتی و حبوبات با تخفیف 10 تا 15 درصدی برای مصرف مردم عرضه می ‌شود.

زارع افزود: در اين نمايشگاه‌ علاوه بر عرضه كالاهاي اساسي مورد نياز در ماه مبارك رمضان، پنج قلم كالا شامل برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شكر نیز با قيمت‌ هاي تنظيم بازار عرضه مي ‌شود.

مشکلی در تامین گوشت مرغ وجود ندارد

وی عنوان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم در ایام ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت و کالاها با قیمت مصوب در این نمایشگاه عرضه می‌ شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه مردم نگرانی در تامین اقلام ضروری و گوشت نداشته باشند ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت تولید استان در زمینه گوشت خوب است و با تلاش ‌های این سازمان و همکاری تولیدکنندگان، مرغ منجمد به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به نظارت جدی بازرسان بر عرضه كالاها در اين نمايشگاه‌ها گفت: با هدف کنترل و نظارت بر عرضه محصولات مصرفی و جلوگیری از افزایش قیمت بیش از حد مصوب، بازرسان این سازمان کار نظارت و کنترل در نمایشگاه را بر عهده دارند.

وی همچنین از فروش اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان مانند خرما، خشکبار و روغن خوراکی و سایر اقلام مورد نیاز مردم با قیمت مصوب در فروشگاه‌ های بزرگ سطح شهر خبر داد.

اجرای طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار

این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار در این ایام تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و عنوان کرد: بازرسان ویژه ‌ای کار بازرسی و نظارت بر بازار کالا در ماه رمضان را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: گشت ‌های ویژه سیار هم با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی بر کیفیت کالاها و  قیمت بازار نظارت مستقیم و روزانه خواهند داشت.

زارع اظهار داشت: اين طرح با عنايت به فرا رسيدن ايام ماه مبارك رمضان و افزايش تقاضا براي انواع موادغذايي به ويژه اقلام لبني، پروتئيني، ميوه و سبزيجات، روغن، خرما و شيريني هاي مرسوم اين ماه صورت مي ‌گيرد.

وی بیان داشت: تشديد نظارت و بازرسي بر عملكرد واحدهاي توليدي، توزيعي و خدماتي و برخورد با تخلفات احتمالي و تسريع در رسيدگي به شكايات مردمي با بسيج همه امكانات و نيروهاي تحت اختيار و به خصوص با استفاده از توان ظرفيت تشكل هاي صنفي و نهادهاي مردمي در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.

زارع اظهار داشت: همچنين از توان بخش خصوصي نيز براي بازرسي ها استفاده خواهد شد و بازرسان و كارشناسان اصناف نيز تمام توان نظارتي خود را به كار خواهند بست. ضمن اينكه انجمن هاي حمايت از حقوق مصرف كنندگان نيز در سطح  استان در اجراي طرح همكاري خواهند داشت.

منبع:مهر




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.