ID : 32975153
مدیر کمیته امداد ابرکوه خبر داد

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مددجویان ابرکوه


کارگاه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی با حضور مددجویان کمیته امداد شهرستان ابرکوه در کانون شهید چمران برگزار شد.

به گزارش یزد رسا، سید جلال حسینی مدیر کمیته امداد حضرت امام(ره) ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سروابرکوه با اعلام این خبر اظهار کرد: از آسیب‌های اجتماعی مهم در جامعه که باید کاهش داده شود پدیده های فضای مجازی، اعتیاد و آسیب‌های ناشی از این موارد است.

وی بابیان اینکه آموزش و آگاه‌سازی، از مهم‌ترین راهبردها در امر پیشگیری از این آسیب ها در بین افراد جامعه است، افزود: پیشگیری به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین و تأثیرگذارترین اقدام در جهت جلوگیری از ابتلای افراد به آسیب های اجتماعی محسوب می‌شود.

حسینی افزود: با همین هدف، دوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی با موضوع پیشگیری از اعتیاد، انحرافات جنسی، آسیب شناسی فضای مجازی و ماهواره ای در طی 6 ساعت در کانون شهید چمران ابرکوه و با حضور دختران در آستانه ازدواج مددجوی کمیته امداد ابرکوه صورت گرفت.

سروان محمدرضا داوری رئیس کلانتری مرکزی ابرکوه در کارگاه پیشگیری از آسیب های مواد مخدر، ضمن بیان انواع و رایج ترین این مواد افیونی گفت: آنچه باعث اعتیاد در جوانان و از هم پاشیده شدن خانواده ها می شود چند دلیل است که مهمترین آن: فشارهای عصبی و بیماری‌های روحی، مشکلات جسمانی، نگرش مثبت به مواد مخدر و عدم آگاهی از خطرات مصرف مواد مخدر می باشد.

داوری ادامه داد: فرد معتاد پس از روی آوردن به اعتیاد به تدریج منزوی و گوشه گیر شده و از جامعه فاصله می گیرد و همین باعث ایجاد طلاق عاطفی در خانواده وی می شود و برای پیشگیری از این آسیب ها می توان راهکارهایی از جمله شناخت خطرات مواد مخدر، مراقبت از آینده، افزایش مهارت ها و ارزیابی کردن خود به صورت روزانه ارائه کرد.

مدیر کمیته امداد ابرکوه با تاکید بر اینکه در این دوره آموزشی آسیب های فضای مجازی و انحرافات جنسی توسط مشاورین نیروی انتظامی و مرکز مشاوره امید مورد بررسی قرار گرفته است افزود: ارتقای آگاهی جامعه هدف از آثار و عوارض سوء آسیب های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و پیامدهای منفی جسمانی و روانی آن و ارتقای آگاهی در مورد عوامل زمینه‌ساز و آشکارکننده به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی- اجتماعی از اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.