ID : 30705678

برگزاری مسابقات استانی هنرهای رزمی سواره در روستای سریزد +تصاویر


دومین دوره از مسابقات استانی هنرهای رزمی سواره در روستای تاریخی سریزد برگزار شد.

 به گزارش یزدرسا؛ رئیس کمیته برگزاری مسابقات سوارکاری شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار صبح مهریز با اعلام این خبر افزود: تعداد 10 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند که از این تعداد 6 نفر مرد و 4 نفر نیز زن بودند.

محمد نصیریان افزود: شرکت کنندگان در 5 رشته از ورزش هنرهای رزمی سواره، رشته پنج شوت، دو شوت، کاباک، رشته کار با شمشیر و رشته کار با نیزه به رقابت پرداختندو در پایان این مسابقات، محمد ناصر رحمتی مقدم به مقام قهرمانی رسید و محمد مهدی رحمتی مقدم، فرزند وی، در جایگاه دوم ایستاد و سید حسین اسدی نیز مقام سوم را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های شهرستان و قدمت تاریخی این منطقه به ویژه سنگ نگاره های روستای ارنان که مربوط به 10 هزار سال قبل بوده و نشانگر صحنه های شکار با نیزه در حین سوارکاری است؛ همچنین با توجه به مجموعه ارگ و کاروانسرای تاریخی روستای سریزد، این منطقه برای برگزاری مسابقات انتخاب شد.

نصیریان تصریح کرد: این مسابقات در واقع مقدمه ای برای برگزاری مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره در منطقه سریزد است و با وجود رقابت شهرهایی چون شیراز و کرج برای میزبانی این مسابقات، علی قورچیان، مسئول کمیته هنرهای رزمی سواره فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران به خاطر جنس خاک و  شرایط اقلیمی، تاریخی و توریستی منطقه سریزد، این منطقه را برای برگزاری مسابقات انتخاب کرد.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.