ID : 24505241
امام‌جمعه زارچ در واکنش به اقدامات هنجارشکنانه در یزد:

برگزاری چنین مجالسی مصداق بارز ولنگاری فرهنگی/انجام برخی اقدامات ضد دینی در استان ناشی از ضعف دستگاه های نظارتی


امام‌جمعه زارچ انجام برخی اقدامات ضد دینی در استان را ناشی از ضعف دستگاه های نظارتی دانست و گفت: برگزاری چنین مجالسی مصداق بارز ولنگاری فرهنگی بوده و متأسفانه وقتی مسئولین بلندپایه ارشاد در مراسمات مشابهی حضور پیداکرده و برای برگزارکنندگان آن کف می‌زنند باید هم منتظرچنین اتفاقاتی در سایر نقاط کشور بود.

امام‌جمعه زارچ در مصاحبه بایزدرسا؛ انجام برخی اقدامات ضد دینی در استان را ناشی از ضعف دستگاه های نظارتی دانست و گفت: برگزاری چنین مجالسی مصداق بارز ولنگاری فرهنگی بوده و متأسفانه وقتی مسئولین بلندپایه ارشاد در مراسمات مشابهی حضور پیداکرده و برای برگزارکنندگان آن کف می‌زنند باید هم منتظرچنین اتفاقاتی در سایر نقاط کشور بود.

حجت‌الاسلام محمود دهقان نیری با محکوم کردن ولنگاری های اخیر فرهنگی در یزد اظهار داشت: بروز چنین اتفاقاتی در استان براثر ناآگاهی مردم درمسائل دینی و ضعف مسئولان صورت می گیرد.

حجت‌الاسلام دهقان نیری آگاهی بخشیدن به مردم را یکی از راه‌های ممانعت از گسترش چنین فعالیت‌های نامشروع عنوان کرد و گفت: اگر مردم نسبت به مسائل دینی آگاه شوند و بدانند چنین اقداماتی مخالف دین و دستورات اسلام است در مقابل آن موضع خواهند گرفت و از مسئولان نیز مطالبه گری خواهند داشت.

وی راه‌ حل عملی مقابله با اقدامات هنجارشکنانه را احیای فریضه فراموش‌شده امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و ابراز داشت: اگر همه مردم این فریضه الهی را در جامعه احیا کنند و ناهنجاری‌ها را با زبانی زیبا به متخلفان تذکر دهند افراد خاطی حواس خود را جمع کرده و دیگر شاهد بروز چنین هنجارشکنی‌هایی در دارالعباده نخواهیم بود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.