ID : 22168173

برگزاری کارگاه روان شناسی رشد کودک در اردکان


کارگاه آموزشی روانشناسي رشد کودک ویژه ی مسئولان امور فنی و مربیان مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از  اردکان گویا؛ کارگاه آموزشی روانشناسي رشد کودک (2 تا 7 سالگي) ویژه مسئولان امور فنی و مربیان مراکز روزانه و شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان اردکان برگزار شد.

دکتر امیر ولی عضد زاده، رئیس اداره بهزیستی اردکان در حاشیه برپایی این کارگاه آموزشی، گفت: رشد به معني تغييرات کمي و کيفي که با پيشرفت زمان در طبيعت و ساخت و رفتار موجود زنده حادث ميشود و در طول حيات موجود زنده ادامه دارد، مي باشد و اين تغييرات و دگرگوني ها در هر دوره از زندگي، توانايي ها، نيازها و دشواري هايي را به وجود مي آورد و به همين جهت در هر دوره، پرورش و آموزش خاصي را ايجاب مي نمايد. 

دکتر عضدزاده هدف هاي عمده روان شناسي رشد، پي بردن به ويژگي هاي هر يک از مراحل رشد، تشخيص کودکان عادي و طبيعي از کودکان غير طبيعي، به کاربردن و انطباق موازين و مقياس هاي رشدي براي مطالعه حالتهاي ذهني و عقلي کودکان، مقايسه کودکان محيط ها و شهرهاي گوناگون با يکديگر و ارزيابي آنان به منظور انتخاب روش بهتر، وقوف از چگونگي تفاوت هاي رشد کودکان و اطلاع از حالات و نحوه رفتار خاص کودکان در دوره هاي مختلف سني دانست.

در ادامه، کارشناس توانبخشی بهزیستی گفت: «کودکي» در ساده ترين بيان و به عنوان يک گستره سني يکپارچه و متمايز از دوره هاي ديگر زندگي، به دوره اي که از تولد تا نوجواني ادامه دارد اطلاق مي گردد. اما مساله اينجاست که به دلايل گوناگون، کودکي را به دوره هاي کوتاه تر تقسيم کرده اند. 

محمد رضا کارگر، افزود: در متداول ترين طبقه بندي ها، کودکي به سه دوره الف) کودکي اول: کودکي نخست (از تولد تا حدود دوسالگي)، ب) کودکي دوم: کودکي ميانه (از دو تا شش- هفت سالگي )، ج) کودکي سوم: کودکي پاياني ( از شش – هفت تا دوازده سالگي ) تقسيم مي شود.

وی از دو تا هفت سالگي را سالهاي شکل گيري کودک ناميد و گفت این دوره يعني قدمگذاردن کودک در راهي که با طي کردن هر بخشي از آن يک گام به بزرگسالي يعني الگوي متداول انسان جامعه امروزي نزديکتر مي شود و جامعه اينک بيش از پيش کودک را زير تاثير خود ميگيرد و ارزش هاي فرهنگي و معيارهاي مربوط به ايفاي نقش را در جامعه يکي از دو جنس مذکر يا مونث بها و منتقل مي کند.

لازم به ذکر است که 4 مرکز روزانه جسمی حرکتی، کودک کم شنوا و ناشنوا، حرف آموزی معلولان ذهنی و معلولان ذهنی زیر 15 سال و 2 مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان ذهنی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردکان مشغول کار می باشند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.