ID : 38427405

برگزاری 900 جلسه دادرسی الکترونیکی در دادگستری شهرستان یزد


رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان یزد گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و استفاده از تکنولوژی های نوین، تعداد 901 جلسه دادرسی از طریق ویدئو کنفرانس در دادگستری شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدرسا؛ مجید کارگران بافقی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به تأکید رياست قوه قضائيه در خصوص كاهش اطاله دادرسي و هم زمان با شيوع ويروس كرونا و احتمال اطاله دادرسي به لحاظ تجديد اوقات در راستاي رعايت شيوه نامه هاي ستاد ملي كرونا و عدم حضور اصحاب دعوي در جلسات دادرسي ضرورت استفاده از شيوه هاي نوين دادرسي از جمله بهره مندي از ظرفيت دادرسي الكترونيكي بيش از پيش نمايان گرديد.
 
این مقام قضایی بیان داشت: دادگستري شهرستان يزد با بهره گيري حداكثري از ظرفيت دادرسي الكترونيك ضمن رعايت كامل شيوه نامه هاي ستاد ملي كرونا مبادرت به تشكيل جلسات دادرسي بصورت برخط از طريق ارتباط تصویری نموده است.
 
وی افزود: جلسات رسيدگي نسبت به دعاوي حقوقي و كيفري دو و انقلاب بدون حضور فيزيكي مددجويان  زندان برگزار گرديده و اين امر ضمن ايجاد رضايتمندي بين اصحاب دعوي، موجب تسريع در رسيدگي و كاهش اطاله دادرسي شده است.
 
این مقام قضایی از آمادگی دادگستري یزد جهت برگزاری جلسات رسيدگي در ساير موارد كه اصحاب دعوي خبر داد، و گفت: با توجه به زير ساخت هاي موجود این آمادگي وجود دارد تا دادگاه اصحاب پرونده ای که داراي امضاء الكترونيكي می باشند، بصورت مجازي و بدون حضور اصحاب دعوي برگزار شود.
 
کارگران ابرازداشت: این اقدام علاوه بر کاهش خطر جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا به زندان و حفظ سلامت زندانیان در وضعیت فعلی، آثار مثبت و فوایدی درگسترش استفاده از فرایند دادرسی الکترونیک، بالا بردن امنیت و کاهش خطرات نقل و انتقال زندانیان، صرفه جوئی در هزینه ها، زمان  و نیروی انسانی را نیز به دنبال خواهد داشت.



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.