ID : 17816612
طلایه دار اقتصاد مقاومتی در یزد:

بسیج سازندگی تنها حامی پرورش‌ شترمرغ در یزد/بیکاران به امید استخدام نباشند


یک فعال اقتصادی با این توصیه به جوانان که به امید استخدام در سازمان‌ها و ادارات دولتی نباشند ادامه داد: اکثر جوانان همچون خود من توقع داشتیم در اداره‌ای استخدام شویم و راحت پشت میز بنشینیم و حقوق دریافت کنیم. اما چنین شغلی دیگر نیست و جوانان باید با سرمایه‌های کم هم که شده کاری را شروع کنند و زمینه اشتغال چند نفر دیگر را نیز ایجاد کنند.

به گزارش یزد رسا به نقل از آوای‌اقتصاد، علیرضا عبدی‌نسب، جوان 27 ساله یزدی است که کمر همت بسته و به عنوان یک کارآفرین در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند. او که فارغ التحصیل رشته علوم دامی است تخصص خود را به کار گرفته و به پرورش شترمرغ روی آورده است.

عبدی‌نسب در خصوص ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: در ابتدا گاوداری داشتم اما به دلایلی مجبور شدم آن را تعطیل کنم تا این که حدود پنج سال پیش با پیشنهاد و راهنمایی یکی از دوستانم یک مزرعه پرورش شترمرغ تاسیس کردم.

وی در مورد میزان سرمایه‌گذاری اولیه در این کار گفت: در ابتدا شروع کار حدود 40 میلیون سرمایه گذاری اولیه انجام دادم و با 30 شترمرغ مولد کار را شروع کردم و اکنون یک مزرعه یک هکتاری با 60 شترمرغ مولد دارم.تنها حامب پرورش شترمرغ

عبدی‌نسب درآمد این شغل را راضی‌کننده دانست و افزود: در پرورش شترمرغ‌های مولد می‌توان از فروش تخم شترمرغ و جوجه آن کسب درآمد کرد و چنان چه کارها به درستی و اوصولی انجام شود بازگشت سرمایه در این کار صد در صد خواهد بود. در بازار فعلی درآمد ماهانه من در این کار تقریباً یک میلیون و پانصد هزار تومان است.


وی با بیان این که شرایط بازار نسبت به سال‌های قبل تغییر کرده است، افزود: هرچند دیگر بازار فروش محصولات شترمرغ مانند قبل نیست اما هنوز در این بازار سودآوری وجود دارد و بازار جوابگو است و همین موضوع می‌تواند زمینه ورود افراد جدید به این کار شود.

این کارآفرین با بیان این که میزان حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع پرورش شترمرغ بین 20 تا 50 میلیون است، ادامه داد: کارهایی مثل دامداری، نیاز به صبر و حوصله دارد و کارهایی بلندمدت هستند که حداقل باید پنج سال بگذرد تا به سوددهی اصلی برسند. در چنین کارهایی علاوه بر ریسک بالا، بسیار زحمت دارد از این رو لازمه این کار علاقه است.


 

مشکلات پرورش شترمرغ در استان یزد

عبدی‌نسب با اشاره به حمایت‌ها و تسهیلات دریافتی از بسیج سازندگی اذعان داشت: فقط بسیج سازندگی است که به پرورش‌دهندگان شترمرغ وام اقتصاد مقاومتی می‌دهد و دیگر هیچ حمایتی از فعالان این حوزه از سوی سازمان‌های دیگر نمی‌شود. حتی برای دریافت زمین و پروانه به سازمان‌های مربوطه مراجعه کردم اما کمک و حمایتی نکردند.

وی با اشاره به مشکلات پرورش شترمرغ در یزد گفت:  در استان یزد کشتارگاه شترمرغ وجود ندار دهمچنین هیچ نوع وامی به پرورش شترمرغ تعلق نمی‌گیرد و حتی دامپزشک یا داروسازی که از بیماری‌های شترمرغ سررشته داشته باشد در یزد نیست و اگر مشکلی بوجود بیاید باید با تهران تماس بگیریم.


بیکاران به امید استخدام نباشند و کمرهمت ببندند

این فعال اقتصادی با این توصیه به جوانان که به امید استخدام در سازمان‌ها و ادارات دولتی نباشند ادامه داد: اکثر جوانان همچون خود من توقع داشتیم در اداره‌ای استخدام شویم و راحت پشت میز بنشینیم و حقوق دریافت کنیم. اما چنین شغلی دیگر نیست و جوانان باید با سرمایه‌های کم هم که شده کاری را شروع کنند و زمینه اشتغال چند نفر دیگر را نیز ایجاد کنند.





summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.