ID : 32774012
امام جمعه هرات:

بصیرت مردم؛ آتش فتنه را خاموش کرد/مسئولین باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم قدم بردارند


امام جمعه هرات اعتراضات مردم نسبت به گرانی و مشکلات اقتصادی را یک مطالبه به حق عنوان و خاطر نشان کرد: مسئولین باید مشکلات را برطرف و در جهت رفاه اقتصادی مردم گام بردارند.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته در جمع نمازگزاران تشخیص حق از باطل را یکی از آثار مهم تقوا الهی عنوان و اظهار داشت: خاموش شدن سریع فتنه اخیر در کشور ناشی از ایمان قوی مردم و تشخیص حق از باطل بود.

حجت الاسلام محمد علی جعفری گفت: جریاانات اخیر و اعتراضات مردمی که ناشی از مطالبات به حق مردم  بود با دخالت های بیگانگان به آشوب تبدیل و گرد و غبار فتنه باعث شد تا حدودی تشخیص حق از باطل مشکل ساز شود  البته کسانیکه اهل تقوا بودند زود وارد صحنه شدند و حق را از باطل تشخیص دادند.

وی افزود: مردم به سرعت خط و خطوط خود را از جریانات فتنه جدا کردند و نشان دادن با حفظ ایمان، به نظام و رهبری پایبند خواهند بود.

جعفری عوامل داخلی نظیر گرانی و بیکاری و عوامل خارجی را از دلایل مهم فتنه اخیر در کشور عنوان کرد.

امام جمعه هرات اعتراضات مردم را نسبت به گرانی و مشکلات اقتصادی را یک مطالبه به حق مردم دانست و خاطر نشان کرد: مسئولین باید مشکلات را برطرف و در جهت رفاه اقتصادی مردم گام بردارند.

جعفری گفت: مثلث شوم استکبار جهانی آمریکا-اسرائیل، منافقین و پول های عربستان سهمیه ویژه ای در اغتشاشات اخیر ایران داشتند البته  بصیرت، آگاهی  و حضور در صحنه، رمز اصلی شکست دشمن و پیروزی حق بر باطل است.

وی به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم غیور قم به مناسبت ۱۹ دی ماه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور مردم آتش فتنه اخیر را خاموش کرد، ملت ایران، ملتی رشید و با بصیرت، وفادار، با همت، زمان شناس و لحظه شناس است، هرگاه مردم وارد مبارزه شدند، پیروزی حاصل شد و هرگاه مردم همراهی نکردند، نهضت شکست خورد، انقلاب اسلامی نیز با حضور پرشور مردم پیروز شد، همین مردم جنگ را اداره کرده و ۸ سال جانانه مقاومت کردند.

حجت الاسلام جعفری به درس های فتنه اخیر در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: هوشیاری و بیداری، واقعی بودن دشمن و شناخت دشمن، یکپارچگی و اتحاد، نقش بی بدیل و حضور با شکوه مردم انقلابی در صحنه ا و بی اعتباری بودن رسانه های خارجی دشمن  از مهمترین درس های فتنه اخیر در کشور بود.

خطیب نماز جمعه هرات در پایان به ذکر مناسبت های هفته پرداخت.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.