ID : 34155715
امام جمعه بهاباد:

بعثت پیامبر به عنوان مبداء تحول بشریت درتاریخ اسلام ثبت شد


امام جمعه بهاباد با تبریک عید سعید مبعث حصرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) گفت : واقعه بعثت رسول گرامى اسلام(ص) را بايد بزرگ‌ترين واقعه دينى و الهى دانست.

به گزارش یزدرسا، به نقل از بهاباد نیوز، حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ،۲۷ ماه مبارك رجب (۲۵ فروردین مبعث حضرت رسول اكرم محمد مصطفى(ص) اين عيد بزرگ را به شيعيان و محبان آن حضرت و اهل بيت طاهرينش(ع) تبريك گفت واظهارداشت: بعثت رسول گرامى اسلام كه در۴۰ سالگى پيامبر(ص) در غار حراء واقع در كوه نور (در نزديكى شهر مكه) روى داد، بزرگ ‌ترين حادثه تاريخى دين مبين اسلام محسوب مى‌شود، چراكه سرآغاز رسالت آخرين پيامبر موعود و نزول خاتم اديان الهى يعنى اسلام بود.

امام جمعه بهاباد به هدف از بعثت رسول گرامى اسلام از منظر آيات و روايات اسلامى‌ اشاره کرد و گفت : مهم‌ترين و جامع‌ترين هدف بعثت پيامبر اكرم(ص) و نيز تمامى انبيا الهى از آغاز تا خاتم، هدايت و تزكيه و بازداشتن از جهل و گمراهى همه انسان‌ها در تمامى ادوار تاريخ است.

وی بابیان اینکه انبیاء الهی ؛ شاهدان اعمال امت‌ خود هستند افزود: انبيا در ظاهر و باطن امر شاهد اعمال و كردار و رفتار امت‌اند «و يوم نبعث فى كل امه شهيداً عليهم من انفسهم و جئنا بك شهيداً على هؤلاء؛

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه بعثت پیامبر به عنوان مبداء تحول بشریت درتاریخ اسلام ثبت شد گفت: مبعث پیامبر اسلام(ص)سرآغاز رسالت پیامبر(ص) است.

وی تصریح کرد: پيامبر مبعوث شد تا انسان‌ها را با دعوت به توحيد و خدا پرستى و انذار و پرهيز از طاغوت و گمراهى، از جهل و ضلالت نجات دهد؛ پيامبر وظيفه دارد تا با تعليم و تربيت و آموزش جامعه خود، باعث اكمال عقول آن‌ها شود و آنان را به درجات كمال و تعالى و رشد برساند.

امام جمعه بهاباد به 21 فروردین سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره و بر ساخت مسکن مقاوم درروستاها تاکید کرد و گفت : کارهایی که در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، امید بخش بوده و باید تلاش کنیم تا جامعه نسبت به این خدمات آگاهی بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن محرومان ازضروریات است افزود : هدف از تاسیس این نهاد کمک به تأمین مسکن اقشار کم درآمد و محروم به ویژه در روستاها بوده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.