ID : 8544929
گزارش میدانی؛

بهابادی ها حامی کودکان غزه/با کمکهایمان حیاتی دوباره به غزه می بخشیم


جمعی از پیشکسوتان فرهنگی بازنشسته و شاعران و ورزشکاران و اقشار مختلف و روحانیون بهاباد حمایت همه جانب خود را از مرم غزه اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بهاباد، جمعی از پیشکسوتان فرهنگی بازنشسته و شاعران و ورزشکاران و اقشار مختلف و روحانیون بهاباد حمایت همه جانب خود را از مرم غزه اعلام کردند.
 
تصاویر مظلومانه مردم غزه به ویژه کودکان نیز حاکی از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بوده و فجایع ضد بشری این رژیم علیه مردم بی دفاع غزه به ویژه زنان و کودکان مظلوم فلسطین ، دل هر کسی را آزار می دهد و مردم ایران نیز به منظور حمایت از مردم غزه و همدردی با آنان همواره در صحنه کمک کردن به مردم غزه هستند .
 
خبرنگار یزد رسا بعد از ظهر امروز در میان اقشار مختلف مردم اعم از کارگری کارمندی روحانی فرهنگی و ورزشکار حاضر شد  و در خصوص روز همبستگی با مردم مظلوم غزه و کمک رسانی به این مردم با آنها به گفتگو پرداخت 
 
یک فرهنگی و پیشکسوت تئاتر بهاباد به نام آقای محمد حسین زاده می گوید : امیدوارم هر جا ظلمی می شود، وجدان بشر احساس درد کند و مظلومی که کاری از دستش بر نمی آید، احساس هم‌دردی کنیم.
 
امیدوارم که مردم آزاده ایرانی برای کاهش درد مظلومین از هیچ کاری دریغ نکنند. حمایت از کودکان مظلوم غزه را برای خودم یک امر واجب می دانم و تمام فرهنگیان بهابادی  نیز هم حمایت های مادی و معنوی شان را از مردمان غزه دریغ نخواهند داشت.آرزو می کنم روزی برسد تا فلسطین آزاد شود و رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار محو شود و هم‌پیمانان او نیز از این جنایات بی رحمانانه‌ی خود دست بردارند.
 
حسن حاتمی بهابادی شاعر طنز پرداز شهرستان بهاباد و شرکت کننده در برنامه قند پهلو در باره کمک رسانی به مردم مظلوم غزه در گفتگو با خبرنگار ما می گوید : حمایت از غزه علاوه بر وظیفه دینی و شرعی یک وظیفه انسانی است و باید هر فرد در هر جایگاهی که است و با بهره گیری از توامندی های خودش برای بازسازی غزه اقدام کند.
 
اگر من امروز با شنیدن صدای ضجه های مردم ستمدیده و رنج کشیده غزه بی تفاوت باشم نمی توان فرزندانی خوب تربیت کنم و در حقیقت کمک من به غزه کمک به خود من و خانواده ام نیز هست چرا که برائت از ظالم و کمک به مظلوم را در عمل به فرزندان نشان می دهم.
 
این شاعر بهابادی اظهار کرد : بنا به شالوده پیام بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند ، ما باید انسانهای عزیز غزه را هم جزء اعضای بدن خود بدانیم که گوهره ما همان خداوند است .
 
وی افزود : وقتی جایی از بدن درد می کند به فکر التیام آن درد هستیم اکنون غزه عضوی از اعضای ما است  بنابراین باید به فریاد آنها برسیم زیرا ما جامعه شاعری بهاباد از هر نوع کمکی به مردم غزه دریغ نخواهیم کرد و پشتوانه ملت مظلوم غزه خواهیم بود .
 
عباس ابوالحسنی یکی از کارکنان دانشگاه آزاد بهاباد به جمع ما آمد و از کمک به مردم غزه گفت جامعه دانشگاهی یار و یاور مردم بی گناه غزه خواهند بود و آنها را فراموش نمیکنند و با کمک های خود در حد توان یاری رسان آنها خواهند بود .
 
حجت الاسلام علیرضا گنجی یکی از روحانیون بهابادی و مسئول بسیج طلاب شهرستان در گفتگو با ما در رابطه با کمک به مردم غزه چنین گفت : کمک نه تنها به مردم غزه بلکه به هر مظلوم و هر انسانی کار پسندیده است و در اسلام نیز تاکید شده است .
 
وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) که اگر انسانی مظلوم چه کافر و چه مسلمان شما را صدا زد و در خواست کمک کرد و شما او را کمک نکردید مسلمان نیستید ، گفت:مردم غزه هم مسلمان و هم مظلوم هستند و ما در باب  مظلوم و کسیکه مضطر است باید این کار خداپسندانه را انجام دهیم و نزد خداوند ارزش فراوان دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید زینب گونه ایستادگی و مقاومت  کنیم  و غزه ای بهتر از مرحله اول  بسازیم چون فلسطین پاره ای از اسلام  و متعلق به مسلمانان است و ما هم که دم ارز اسلام میزنیم باید کمک کنیم.
 
محمد محمدی زاده یکی از مغازه داران بهاباد هم به ما اضافه میشود و در خصوص کمک رسانی به مردم مظلوم غزه می گوید و اظهار میدارد با تمام وجود و آنچه در توان دارم برای مردم غزه کمک میکنم و از مغازه داران بهابادی خواست تا با حضور در پای صندوق های جمع آوری کمک به یاری این مردم بی دفاع برویم و با شرکت خود در این کمک ها دین خود را ادا کرده باشیم .
 
 یک کارگر شهرداری را دیدم که در حال آب دادن چمن میدان خیابان بود ازش در مورد کمک به مردم غزه پرسیدم و او در جواب گفت : هرجند من با کار و زحمت پول درمی آورم اما در این امر خیر من هم به اندازه توانم کمک خواهم کرد.
 
 
 
 
رئیس شورای شهر بهاباد و پیشکسوت ورزشکار این شهرستان در گفتگو با خبرنگار یزد رسا در بهاباد با اشاره به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و مردم غزه  گفت : مردم غزه باید برای حفظ دین و میهن خودشان شرایط را تحمل کنند و یک قدم از حق خودشان کوتاه نیایند.
 
تنها کمکی که می توانیم بکنیم این است که هم دعایشان کنیم و هم برایشان کمک های غذایی و بهداشتی ارسال کنیم. با توجه به اینکه فلسطین سرزمین پیامبران الهی است و قبله ی اول مسلمانان، ما باید با جدیت هر چه تمام تر فریادگر جور و ستم صهیونیست ها به زنان و کودکان بی گناه باشیم و از جوامع جهانی خواهان آزادی فلسطین و مردمانش باشیم.
 
به نظر من هر کسی در هر شغلی که باشد می تواند کمک کند ان شاالله در این چند روز ما شاهد عزم ملی در کشور جهت حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع مسلمان غزه باشیم و ملت ما همچنین به شکرانه نعمت امنیتی که در جامعه است امیدواریم کمک های بسیار خوبی به این مردم بکنند.
 
وی افزود: مردم کشور ما درس فداکاری را از قرآن یاد گرفته و از سنت پیامبرمکرم اسلام(ص) به ارث برده و در سیره ائمه اطهار(ع) آن را تمرین کرده است.
 
بنده حتما در این کار خیر خواهانه شرکت خواهم کرد،ملت فلسطین یک ملت مظلوم است که سالهاست به مردم این کشور زور گفته می شود و ما هم وظیفه داریم که از آنها حمایت کنیم و به اعتقاد من این تنها کاری است که می توان برای مردم غزه انجام داد.
 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.