ID : 35516350
وقتی فناوری ایران از روسیه و اروپا هم جلو می‌زند؛

بهبود اقتصاد و معیشت ایرانیان با مدیریت انقلابی و جهادی


در حوزه موشکی در منطقه اول و در دنیا هفتم هستیم، در بحث پهپادها در تراز 15 کشور اول جهان قرار داریم و از روسیه و چین جلوتریم.

به گزارش یزدرسا، اوضاع اقتصادی کنونی و معیشت جامعه آن‌گونه که باید و شاید، مطلوب نیست. به عبارتی روشن‌تر، مردم کشورمان با این همه ثروت و ذخایر چشمگیر خدادادی و منابع فوق‌العاده انسانی، شایسته برخورداری از اقتصادی به مراتب قوی‌تر از اقتصاد حاضر هستند؛ اقتصادی که معیشت آحاد جامعه را به خوبی تامین کند و تحریم‌های دشمنان نتواند آن را مختل کند؛ اقتصادی که بتواند صنعتش را در ابعاد گوناگون به شدت ارتقا دهد و برای نمونه، وضع خودروسازی‌اش این‌چنین آشفته نباشد؛ اما چنین نیست. 
ریشه اصلی وضعیت کنونی را باید در سیاست‌ها و رویکردهای دولت‌و برخی مسئولان در سال‌های اخیر جستجو کرد. طبیعی است دولتی که از همان آغاز تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات با کدخدای خودخوانده می‌چیند و بی‌اعتنا به نصایح زعما و عقلای قوم، به وعده‌های ۵+۱ در مذاکرات دل خوش می‌کند، نمی‌تواند اقتصادی در شأن مردم و انقلاب اسلامی رقم زند؛ و این واقعیتی بی‌نیاز از اثبات است.
به راستی اگر دولت و مسئولان در رده‌های گوناگون، روحیه انقلابی و مدیریت جهادی در نیروهای مسلح را الگویی برای سیاست‌گذاری و کار و تلاش خویش قرار می‌دادند، وضع اقتصاد و معیشت جامعه به مراتب از وضع کنونی بهتر نبود؟ آیا از باب نمونه خودروسازی ما افتخارآمیز و موفق‌تر از اکنون نبود؟  سخنان اخیر سردار حاجی‌زاده،  فرمانده نیروی هوافضای سپاه، که توانسته است با مدیریتی مثال‌زدنی دستاوردهایی غرورانگیز را برایمان به ارمغان آورد، شاهد موثقی بر ادعای فوق است: «جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی در منطقه اول و در دنیا هفتم یا هشتم است و کره‌‌ای‌ها (کره شمالی) از ما عقب‌تر هستند. ما در بحث پهپادها در تراز 15 کشور اول جهان قرار داریم و از روسیه و چین جلوتریم. در حوزه پدافند هوایی توانمندی خوبی داریم و تجهیزاتی داریم که از روسیه، فرانسه، چین و انگلیس جلوتر است.»
 
 به گفته سردار حاجی زاده «چند سال پیش فرمانده نیروی هوایی روسیه میهمان ما بود و فیلمی از ناو آمریکا به او نشان دادیم که با پهپاد ما گرفته شده بود. او پرسید مگر شما چند فروند جنگنده دارید، نمی‌ترسید؟ آمریکایی‌ها می‌دانند بالای سرشان هستید.‌گفتم بله! ما عمد داشتیم که بدانند بالای سرشان هستیم، ‌گفت پس چرا نمی‌زنند؟ گفتم جرات ندارند؛ زیرا آنها در منطقه ما هستند و ما هم آنها را می‌زنیم. به او گفتم ژنرال!‌ همین کار را شما با جنگنده‌های خودتان بکنید و بروید بالای سر ناو آمریکایی، گفت نمی‌زنند؟ گفتم تعهد می‌دهم که نمی‌زنند. یکی دو بار این کار را انجام دادند که رسانه‌ای هم شد.»
سردار حاجی‌زاده در ادامه خاطره دیگری را نیز تعریف کرده است: «فرمانده پدافند هوایی عراق که در زمان جنگ ایران و عراق هم در پدافند هوایی عراق بود و یک فروند جنگنده ما را در آن دوران زده بود، ‌بنا بر دستور نخست‌وزیر عراق ابتدا سفری به اکراه به ایران داشت و در جریان بازدید از دستاوردهای دفاعی ما در حوزه پدافند، پرسید اینها کجایی هستند؟ گفتم ایرانی، رفت دریچه را باز کرد و گفت: ‌اجزای آن را از کجا خریده‌اید، ‌گفتم تولید ایران است. یک هفته طول کشید تا باور کنند و بعد پیغام داد به شما تبریک می‌گویم؛ چرا که سیستم شما از روس‌ها بهتر است. بعدش مشتاق سفرها و مذاکرات بیشتر با ما شد.»
واقعیت این است که کشوری که توانایی ساخت تجهیزات پیچیده‌ موشک را دارد و به مبانی علمی و فناوری آن دست یافته است، قطعاً در حوزه‌های غیر نظامی که این پیچیدگی را ندارد، می‌تواند با به کارگیری مدیران انقلابی در این حوزه‌ها نیز به پیشرفت‌هایی چشمگیر دست یابد. در این میان، نقش مردم در انتخاب مسئولان لایق و کاری بدون توجه به تبلیغات و شانتاژهای رسانه‌ای بی‌بدیل است. در این باره گفتنی‌ها فراوان است.
نویسنده: مرتضی شبابی
پایان پیام/م



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.