ID : 34434215
مدیر کمیته امداد میبد خبر داد

بهره‌مندی بیش از 3 هزار مددجوی میبدی از خدمات فرهنگی


مدیر کمیته امداد میبد بیان داشت: 3 هزار و 271 مددجوی میبدی تحت حمایت در سال ۹۶ از خدمات فرهنگی کمیته امداد میبد استفاده کردند.

به گزارش یزدرسا، حسین زین الدینی مدیر کمیته امداد میبد در گفتگو با خبرنگار میبد خبر در رابطه با فعالیتهای فرهنگی و آموزشی کمیته امداد در شهرستان میبد بیان داشت: یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد خدمات فرهنگی است که به‌منظور ارتقاء آگاهی، بینش و سطح فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی فکری و فرهنگی و همچنین تقویت رشد اعتقادی مددجویان ازجمله اهداف مهم این نهاد است، گفت: خدمات فرهنگی و تربیتی کمیته امداد در قالب خانواده محوری، مسجد محوری و تربیت محوری در کانون‌ها، کلاس‌های آموزش خانواده، اردوهای فرهنگی_آموزشی به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود که در این راستا  3 هزار و 271 مددجوی میبدی تحت حمایت در سال ۹۶ از خدمات فرهنگی کمیته امداد میبد استفاده کردند.

مدیر کمیته امداد میبد درباره رسالت این نهاد در برنامه ریزی های فرهنگی و آموزشی جهت نیازمندان تحت حمایت اظهار داشت: مصون سازی خانواده های تحت حمایت در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن با رشد ایمانی و تقویت و تحکیم ارزشها و باورهای دینی و انقلابی، بصیرت افزایی ولایت مدارانه و تقویت نقش محوری مستضعفان در دفاع از انقلاب و نظام، صیانت از نهاد خانواده و ترویج ازدواج آسان در جهت ایجاد روابط اجتماعی و اخلاقی سالم، ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی به منظور تامین سلامت جسمانی، روحی و روانی خانواده ها، تقویت فرهنگی اقتصاد مقاومتی، فرهنگ صرفه جویی، استفاده از کالای ایرانی، برنامه ریزی در جهت ایجاد اشتغال و توانمند سازی با عزت نفس و کرامت انسانی وتوجه به فرهنگ بومی در محرومیت زدایی محرومین منطقه از اهداف اصلی برنامه های فرهنگی و آموزشی این نهاد می باشد.

زین الدینی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است، افزود: آموزشهای فرهنگی و تربیتی در زمینه آسیب های اجتماعی، ورزش، مهارتهای نوجوانی، مشاوره نوجوانان، مهارتهای هنری، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سبک زندگی اسلامی جهت 150 نفر از دانش آموزان و 23 نفر از دانشجویان صورت گرفته است.

وی در رابطه با آموزش های قبل و حین ازدواج مددجویان ابراز داشت: در رابطه با امر ازدواج و آیین همسرداری و زندگی مشترک دوره هایی برگزار شده که در این دوره ها 46 نفر از جوانان در آستانه ازدواج و 12 نفر از زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده بودند، شرکت داشتند.

مدیر کمیته امداد میبد در ادامه همچنین به آموزش 315 مددجو در جهت توانمند سازی و اشتغال، برگزاری دوره های دینی و مذهبی به تناسب مناسبت های مذهبی برای 290 مددجو و آموزش در طرح فلاح برای یک هزار و 444 نفر در خانواده ها در طول سال 96 اشاره کرد.

زین الدینی با بیان اینکه کاهش آسیبهای اجتماعی یکی دیگر از اهداف اصلی برنامه های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد می باشد، اذعان داشت: در این راستا دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد جهت 85 نفر از مددجویان در معرض آسیب برگزار شده و خدمات مشاوره فردی و گروهی نیز برای 394 نفر از مددجویان در معرض آسیب های اجتماعی ارائه شده است.

وی از آموزش های فرهنگی و تربیتی به صورت مکاتبه ای جهت مددجویان (دانش آموزان و سایر اعضای خانواده) در مناطق روستایی بخش بفروییه (سورک و هفتهر) و ندوشن در سال 96 خبر داد.

مدیر کمیته امداد میبد در پایان اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد اعلام و بیان داشت: در این زمینه 397 نفر از مددجویان این نهاد در برنامه های فرهنگی و آموزشی طرح شوق زیارت در مشهد مقدس، قم، جمکران، راهیان نور و عتبات عالیات شرکت کرده اند.

انتهای پیام/اد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.