ID : 40163101
معاون سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد:

بهره برداری از 50 مخزن بتنی ذخیره آب در دستور کار است


کاشفی، معاون سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد، از جداسازی شبکه آب فضای سبز شهر یزد خبر داد و افزود: 50 مخزن بتنی ذخیره آب در سرویس بهره برداری و 10 مخزن بتنی دیگر در حال ساخت است.

محمد سعید کاشفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اهمیت آب در استان یزد، اظهار کرد: به علت اقلیم کویری استان یزد، درست مصرف کردن آب از اهمیت ویژه ای در این برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا جداسازی شبکه آب فضای سبز در شهر یزد اجرا شده و قابل توجه است که در حال حاضر شهر یزد حدود 890 هکتار فضای سبز شامل پارک ها، معابر نوار سبز، بوستان های بزرگ و جنگل کاری های حاشیه شهر را داراست.

معاون سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد با تاکید بر اینکه آبیاری و محدودیت های منابع آبی مهم ترین مسئله برای توسعه و نگهداری فضای سبز است، عنوان کرد: 12 حلقه چاه آب شهرداری یزد تامین کننده اصلی آب فضای سبز شهر است و در سال های اخیر این سازمان با توسعه شبکه آب فضای سبز از حداکثر پتانسیل استفاده کرد.

کاشفی  تصریح کرد: طول شبکه گسترده آب فضای سبز در حدود 420 کیلومتر است که چاه ها، مخازن و قطعات فضای سبز را به یکدیگر متصل کرده است.

وی با اشاره به انواع روش های آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب، گفت: با توجه به کمبود آب، حذف روش آبیاری تانکری و غرقابی و اجرای روش های آبیاری نوین مانند آبیاری بارانی بابلر قطره ای و زیر سطحی در دستور کار سازمان بوده و از سال 1399 تا 1401 معابر زیادی از جمله بلوار شهید واعظ، شهید بهشتی، شهید قندی، بسیج، شهید عاصی زاده، موسی بن جعفر، امام جعفر صادق (ع) و خیابان مهدی تحت پوشش آبیاری بالبر قرار گرفته است.

معاون سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد افزود: تجهیز و بهره برداری از مخازن ذخیره آب نیز از موارد دیگر مورد توجه سازمان در سال های اخیر بوده که در حال حاضر 50 مخزن بتنی ذخیره آب در سرویس بهره برداری و 10 مخزن بتنی دیگر در حال ساخت است.

کاشفی با اشاره به طرح جداسازی کامل انشعابات آب شرب از فضای سبز، بیان کرد: طرح جداسازی کامل انشعابات آب شرب از فضای سبز از جمله طرح های مهم سازمان بوده که از سال گذشته تا خرداد 1401 حدود 58 انشعاب شرب جهت حذف کامل به شرکت آب و فاضلاب معرفی شده و حذف حداقل 30 انشعاب دیگر در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز نیز موضوعی است که در اکثر شهرهای بزرگ مورد توجه قرار گرفته و این سازمان نیز همزمان با پیگیری تخصیص پساب از شرکت های آب منطقه ای اقدام به احداث خط انتقال پساب به طول 6 هزار و 500 کیلومتری از پل الغدیر به سمت بوستان محیطی طبیعت نموده که دو مخزن 500 متر مکعبی در ورودی مسیر و انتهای مسیر را به یکدیگر وصل می کند.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.