ID : 884402
آیت الله نوری همدانی:

به یک پهلوان نیاز است/ اصولگرایان لایق ترین فرد را از بین خود معرفی کنند


اگر از بین خود لایق ترین فرد را انتخاب کنید کار بسیار بزرگی کرده اید که کمتر از حماسه حضور حداکثری مردم در انتخابات نیست.

به گزارش یزدرسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار دکتر علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان، با اشاره به این که ارزش های مهم اسلام ریشه در تفکر و ژرف اندیشی دارد، بیان کرد: افرادی که کاندیدا می شوند باید با بصیرت و ریشه ای مشکلات را درک کنند و در صدد حل آن برآیند.

وی اجماع اصول گرایان روی یک کاندیدا را مهم برشمرد و ابراز داشت: اگر از بین خود بنشینید و یک نفر را به عنوان لایق ترین فرد انتخاب کنید کار بسیار بزرگی است که کمتر از حماسه حضور حداکثری مردم در انتخابات نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بیان ویژگی های مهم برای رییس جمهور آینده گفت: فرد اصلح باید ولایتمدار، شجاع، عاقل، مدیر و متفکر باشد و صرفا حضور در جبهه و یا جانباز بودن مهم نیست و نیت حضور باید برای رضای خدا باشد.

وی با اشاره به آیه «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَـٰئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ وَأُولَـٰئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» افزود: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان آورده که خداوند 300 جای قرآن از تفکر و تعقل نام برده است؛ دین ما ارزش بیشتر برای این دو مقوله قائل است به همین دلیل در بسیاری از مباحث اولو الالباب را مورد خطاب قرار داده است، در توحید، نبوت، امامت، تاریخ و ریشه یابی وقایع مخاطبان صاحبان خرد هستند.

این مرجع تقلید خطاب به ولایتی گفت: بنده سخنرانی های شما را گوش می کنم؛ شما در مسائل تاریخی و سیاسی ریشه ای فکر می کنید.

وی با بحرانی دانستن شرایط کنونی ادامه داد: در حال حاضر به افرادی احتیاج است که بتوانند با بصیرت و به صورت ریشه ای مشکلات کشور در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را درک و حل کنند و در واقع در چنین شرایطی به یک پهلوان و قهرمان نیاز است تا به طور ریشه ای فکر کند و معضلات مردم را برطرف کند.

منبع:قم فردا

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.