ID : 7420326
امام جمعه اشکذر تاکید کرد

بیش از این به اشکذر خسارت واردنکنید/ حوزه انتخابیه یزد واشکذر حفظ شود/ با سایر شهرستان ها حوزه مشترک نمی خواهیم


امام جمعه اشکذر با اشاره به تغییرات حوزه های انتخابیه استان تاکید کرد: مردم شهرستان اشکذر با توجه به خسارات و هزینه هایی بی شماری که از ناحیه برخی از شهرستان ها متحمل شده اند به هیچ وجه تمایل ندارند که با شهرستان های مجاور، حوزه انتخابیه مشترک داشته باشند.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به احادیثی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: از مواردی که آثار آن سریع به انسان باز می گردد، اعمال خوب و بد انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه اشکذر با نهی کردن عیب جویی در کار مردم، افزود: این که انسان مدام به دنبال عیب جویی دیگران باشد پسندیده نبوده و باید ابتدا انسان خود را بازخواست کند و نسبت به اصلاح رفتار خود بکوشد.

وی در ادامه با اشاره به یکم ماه شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیان جناینکار اشاره کرد و افزود: یکم شوال، سالروز تخریب بارگاه‌های ملکوتی ائمه اطهار(ع) در قبرستان بقیع است که فرقه ضاله وهابیت بعد از اینکه در عربستان قدرت را به‌ دست گرفت این جنایات را مرتکب شده و مردم را از زیارت ائمه اطهار(ع) محروم کرد.

امام جمعه اشکذر در ادامه با اشاره به نسل کشی صهیونیسم ها در غزه و جنایات بی شماری که مرتکب شده اند، مقاومت در برابر جبهه کفر را تنها راه پیروزی در برابر دشمنان برشمرد و اظهار داشت: تجربه چندین ساله جمهوری اسلامی نشان می دهد که تنها راه مبارزه با جبهه کفر و باطل مقاومت است.

حجت الاسلام طالبیان با اشاره به تغییرات حوزه های انتخابیه استان و با بیان این موضوع که جمع بندی افکار عمومی مردم شهرستان، خواص و نخبگان تغییر و تحول حوزه انتخابیه یزد و اشکذر را به صلاح مردم شهرستان اشکذر نمی داند، اظهار داشت: مردم شهرستان با توجه به خسارات و هزینه هایی بی شماری که از ناحیه برخی از شهرستان ها متحمل شده اند به هیچ وجه تمایل ندارند که با شهرستان های مجاور، حوزه انتخابیه مشترک داشته باشند.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که نماینده ای که می خواهد به استان یزد اضافه شود، با توجه به جمعیت زیاد و غیر قابل مقایسه شهرستان یزد با سایر شهرستان های استان به مرکز استان اضافه شود و شهرستان های یزد و اشکذر دارای دو نماینده شوند.

امام جمعه اشکذر ضمن درخواست از مسئولین استان و کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه به حوزه انتخابیه یزد و اشکذر دست نزنند اظهار داشت: مسئولین به ترکیب حوزه انتخابیه یزد و اشکذر دست نزنند و برای حل مشکل بعضی شهرستان ها، اشکذر را فدای منافع دیگر مناطق نکنند.

گفتنی است بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون شوراهای مجلس، شهرستان های یزد-میبد و اشکذر 2 نماینده، اردکان یک نماینده، تفت-خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز، بافق و بهاباد یک نماینده در مجالس آتی خواهند داشت.

در تغییرات صورت گرفته، 700 هزار نفر دو نماینده و 300 هزار نفر سه نماینده در مجالس آتی خواهند داشت.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.