ID : 29835030
سرپرست شبکه بهداشت مهریز:

بیش از ۴۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است


سرپرست شبکه بهداشت مهریز در نشست کمیته شهرستانی بیماری های مشترک انسان و حیوان گفت: بیش از ۴۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز، کمیته شهرستانی بیماری های مشترک انسان و حیوان صبح امروز در دفتر مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز برگزار شد.

در این جلسه ابتدا سرپرست شبکه بهداشت مهریز ضمن معرفی بیماری های مشترک بین انسان و دام و راه های انتقال و علایم این بیماریها در انسان و نیز آموزش راه های پیشگیری از آن بیان داشت: تاکنون بیش از ۴۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است که در حال حاضر در سطح کشور تعدادی از این بیماری ها همچون تب مالت، بیماری های هاری، سالک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سید مهدی حسینی ضمن بیان نیاز همکاری ادارات در پیشگیری از انتقال این بیماریها به ذکر آسیب های ناشی از عدم رعایت بهداشت توسط مردم و به خصوص کشتارگاه ها و دامداری ها پرداخت.

محمدرضا قاسمی‌راد، متخصص عفونی بیمارستان فاطمه الزهراء(س) مهریز نیز در این نشست اظهار داشت: بیشترین مبتلایان به این بیماری ها افرادی هستند که با حیوانات، لاشه و یا محصولات آنها سر و کار دارند و پس از دامداران، کشاورزان، قصابان و چوپانان بقیه مردم نیز از طریق مصرف موادغذایی آلوده مانند شیر و فراورده های لبنی غیر پاستوریزه، گوشت و سبزی آلوده به فضولات دامی، در معرض خطر ابتلا به این بیماری ها قرار دارند.

در ادامه پس از ارائه راهکارهای بهداشتی توسط کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت و رئیس دامپزشکی مهریز جهت پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام، اقدامات درمانی آنها و نیز ارائه گزارش عملکرد مربوط به واحدهای خود، موضوعاتی همچون جمع آوری سگ های ولگرد، دفع صحیح زباله ها، واکسیناسیون دام ها و نظارت بر عرضه فراورده های دامی را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ج




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.