ID : 12347371
معاون رئیس کل دادگستری استان یزد:

بیش از 57 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان یزد مختومه شد


معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت : در سال 93 در شوراهای حل اختلاف استان یزد 57 هزار و 787 پرونده رسیدگی و مختومه شد.

به گزارش یزد رسا، معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت : در سال 93 در شوراهای حل اختلاف استان یزد 57 هزار و 787 پرونده رسیدگی و مختومه شد.

حمید سفید در تشریح عملکرد شوراهای حل اختلاف استان یزد در سال گذشته با اشاره به میزان پرونده های وارده به این شوراها اظهار داشت: موجودی شوراهای حل اختلاف استان در ابتدای سال 93 ، 6 هزار و 111 فقره پرونده بوده که بتدریج در طول سال نیز 58 هزار و 507 فقره پرونده نیز به شوراها وارده شده است.

وی در بخش دیگری از سخناش تعداد پرونده های حقوقی مختومه شده توسط شوراهای حل اختلاف استان را 35 هزار و 78 پرونده عنوان کرد و گفت: 21 هزار و 863 مورد از پرونده های مختومه نیز مربوط به امور کیفری بوده است.

سفید تصریح نمود: یازده هزارو شصت و یک مورد از پرونده های مختومه توسط شوراها منجر به صلح و سازش گردیده است.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 83 شعبه از شورای حل اختلاف در سراسر استان  فعال می باشد  که 53 شورا به عنوان شورای حل اختلاف شهری و  30 شورا نیز به عنوان شوراهای حل اختلاف روستایی به پرونده های در صلاحیت خود رسیدگی می کنند.

سفید یاد آور شد: 34 هزار و 469 مورد از پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان مربوط به شهرستان یزد و 4001 مورد مربوط به شهرستان میبد بوده که بعد از یزد بیشترین تعداد پرونده را به خود اختصاص داده است .

وی در ادامه اظهار داشت : 20 هزار و 37 مورد از پرونده های وارده مربوط به سایر شهرستان استان می باشد.

وی ضن مقایسه آمار پرونده های ورودی محاکم حقوقی و جزایی دادگستری با شوراهای حل اختلاف استان بیان داشت: با توجه به آمار وارده در محاکم حقوقی و جزایی که تعداد 34942  پرونده می باشد در مقایسه با وارده شوراها تقریبا 62 درصد   پرونده ها به شورا وارد شده است.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.