ID : 37860591
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد مطرح کرد

بیمه محصولات کشاورزی ضرورت انکارناپذیر در برابر حوادث طبیعی


شاکری شمسی گفت: طوفان اخیر در یزد 600 میلیارد تومان خسارت به بار آورده این در حالی است که بخشی از کشاورزان هنوز از لزوم بیمه محصولات خود غافلند.

محمود شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: میزان خسارت طوفان به بخش کشاورزی 600 میلیارد تومان بوده است این در حالی است که طوفان به شبکه ها و تیرهای برق نیز آسیب وارد کرده است.

وی افزود: خوشبختانه برخی از کشاورزان اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام داده‌اند و نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران یزد درباره وضعیت آن دسته از کشاورزانی که محصولات خودشان را بیمه نکرده‌اند و دچار خسارت شده‌اند هم عنوان کرد: از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی خواسته‌ایم مستندات و تعداد کشاورزانی که دچار خسارت شده‌اند اما محصولات‌شان بیمه نیست را جمع‌آوری کنند تا به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنیم و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

شاکری شمسی خاطرنشان کرد: سال 98 نیز با این مشکل روبرو بودیم که  برخی از کشاورزان دچار خسارت شده بودند در حالی که محصولات‌شان را بیمه نکردند با این وجود تلاش شد تا حدی جبران خسارت شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان پیش‌بینی خسارت‌های احتمالی را کرده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه هنوز برخی از کشاورزان اهمیت و ضرورت بیمه محصولات را مورد توجه قرار نمی‌دهند و برای این امر اقدام نمی‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران یزد تأکید کرد: باید تلاش شود تا مردم و کشاورزان را نسبت به بیمه محصولات‌شان ترغیب کرد به این منظور طرح‌های تشویقی نیز تعریف کرده ایم. البته در این زمینه با دهیاران هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم تا توجیهات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.