ID : 36679828
امام‌جمعه یزد:

بی‌بصیرتی؛ منشأ بسیاری از چالش‌های امروز کشور/ عامل حفظ عزت ایران اسلامی، مقاومت است


امام‌جمعه یزد گفت: منشأ بسیاری از چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امروز کشور بی‌بصیرتی و عدم عاقبت سنجی است و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سعی دارند فرصت تفکر را با طرح و اجرای توطئه‌های شوم فرهنگی و اجتماعی از مردم و مسئولان گرفته و بنیاد خانواده‌های جامعه اسلامی را متزلزل کنند.

به گزارش خبرنگار یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد عاقبت سنجی را از رسالت‌های مهم افراد در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: این ویژگی تفاوت انسان‌های با بصیرت و ناآگاه را در جامعه مشخص می‌کند.

امام‌جمعه یزد بصیرت افزایی و پایداری در عقیده را از دیگر ویژگی‌های انسان‌ مومن دانست و اظهار داشت: بی‌بصیرتی و تبعیت از دشمنان و عاملان استکبار تحقق توطئه‌های شوم علیه ارزش‌های انقلاب را رقم می‌زند

ناصری افزود: منشأ بسیاری از چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امروز کشور بی‌بصیرتی و عدم عاقبت سنجی است و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سعی دارند فرصت تفکر را با طرح و اجرای توطئه‌های شوم فرهنگی و اجتماعی از مردم و مسئولان گرفته و بنیاد خانواده‌های جامعه اسلامی را متزلزل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنانش به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره و تصریح کرد: دشمنی آمریکا پیش از انقلاب نیز وجود داشت و مستکبرین همه تلاش خود را به کار بستند تا انقلاب به پیروزی نرسد، و بعد از پیروزی انقلاب نیز با فتنه‌ها و توطئه‌های گوناگون تلاش کردند تا ضربات سنگینی را به انقلاب وارد کنند.

ناصری اضافه کرد:خنثی شدن توطئه‌های آمریکا در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی و تیزبینی امام (ره) در شناخت تفکر حقوق بشر آمریکایی بود.

وی بابیان این‌که عامل حفظ عزت ایران اسلامی و پایه‌های ارزشی انقلاب مقاومت در دوران مختلف است ابراز داشت: شیعیان ایران اسلامی برخلاف حاکمان بی‌کفایت عربستان سعودی به‌خوبی توانستند عزت و اقتدار اسلام ناب محمدی را در برابر مستکبران حفظ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به عدم پاسخ رهبر انقلاب به پیام رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت:مستکبرین تحمل اینکه کشوری در برابر ظلم و زیاده‌خواهی‌های آن‌ها ایستادگی کرده و در مسیر حق حرکت کند را ندارند و این اقدام رهبر فرزانه انقلاب به‌خوبی اقتدار انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.

امام‌جمعه یزد با تأکید براین مطلب که کاهش مقاومت با تباهی و نابودی جامعه اسلامی همراه خواهد بود ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران را مهم‌ترین رسالت مسئولان و متصدیان نظام اسلامی عنوان کرد.

وی بدعهدی آمریکا و هم‌پیمانانش را مهم‌ترین دلیل عدم مذاکره ایران عنوان و خاطرنشان کرد:این کشورها با بدعهدی و خباثت از سویی فشارها و تحریم‌ها را تشدید می‌کنند و از سوی دیگر ایران را به مذاکره دعوت می‌کنند.

ناصری تاکید کرد: سابقه آمریکا و انگلیس در مذاکره با دیگر کشورهای جهان و همچنین جنایات آن‌ها در کشورهای مسلمان نظیر یمن و فلسطین سندی قاطع بر غیرقابل‌اعتماد بودن غربی‌ها و آمریکایی‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به تحریم‌های اخیر رژیم تروریستی آمریکا علیه مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند رهبر ایران هم مثل سران بسیاری از کشورها است که در خارج کشور حساب‌های بانکی و سرمایه داشته باشد.

وی  بابیان اینکه اموال رهبری حسینیه و خانه‌ای است که در سکونت دارند، افزود: اقدامات خصمانه مستکبرین به محبوبیت ایشان می‌افزاید.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.