ID : 12142869
تاخیرها از هواپیما به قطار رسید

تاخیرقطارهای یزدوادعای جالب مدیرکل راه‌آهن یزد؛ تاخیرها به حداقل رسیده/لزوم تفکیک ریل‌های باربری از مسافربری


تاخیر قطارهای مسافربری به ویژه قطارهایی که از مبدا یزد به مقاصدی از جمله تهران و مشهد تردد می‌کنند، همواره موجب نارضایتی مسافران را فراهم می‌کند‏؛ این در حالی است که مدیر کل راه‌آهن یزد مدعی است که تاخیر قطارها به حداقل رسیده است...

به گزارش یزد رسا، تاخیر قطارهای مسافربری به ویژه قطارهایی که از مبدا یزد به مقاصدی از جمله تهران و مشهد تردد می‌کنند، همواره موجب نارضایتی مسافران را فراهم می‌کند‏؛ این در حالی است که مدیر کل راه‌آهن یزد مدعی است که تاخیر قطارها به حداقل رسیده است...

 

همشهری نوشت:تاخیر قطارهای مسافربری به ویژه قطارهایی که از مبدا یزد به مقاصدی از جمله تهران و مشهد تردد می‌کنند، همواره موجب نارضایتی مسافران را فراهم می‌کند‏؛ این در حالی است که مدیر کل راه‌آهن یزد مدعی است که تاخیر قطارها به حداقل رسیده است. اگر چه سفر با قطار از ویژگی سرعت برخوردار نیست، اما امنیت و اطمینان از سفر، بخش زیادی از مسافران را به استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی ترغیب می‌کند.

 

یکی از مسافران قطار یزد به تهران با بیان اینکه بیشتر قطارهای یزد به ویژه قطارهای تندرو اغلب با تاخیر به مقصد می‌رسند، خواستار نظارت بیشتر و تقویت ناوگان مسافربری قطار شد.


«احسان نعیمی» ‌با بیان اینکه مردم زمان سفر خود را مطابق با زمان حرکت و طول سفر تنظیم می‌کنند، رعایت نشدن زمان حرکت و طولانی شدن مسیر سفر را موجب به هم خوردن برنامه سفر مسافران قطار دانست.

وی با اشاره به اینکه شلوغی خطوط یا خرابی قطارها، در اکثر موارد، زمان سفر را 2 تا 3 ساعت افزایش می‌دهد، افزود: در برخی موارد هم نقص فنی قطار حتی منجر به لغو سفر می‌شود که نمونه آن در اسفندماه سال گذشته رخ داد.
 


لزوم تفکیک ریل قطارهای باربری از مسافربری
یکی دیگر از مسافران قطار هم با اشاره به اینکه اغلب قطارهای عبوری از ایستگاه‌های استان با تاخیر در ایستگاه یزد مسافرگیری می‌کنند، نبود برنامه مشخص در ساعت حرکت و تداخل حرکت قطارها را موجب این تاخیرها دانست.

«افسانه شکوهی» ادامه داد: شاید یکی از علل تاخیرها در یزد، تداخل قطارهای باربری با مسافربری است که باید برای جداسازی ریل‌ها و فرصت بیشتر دادن به قطارهای مسافربری برنامه‎ریزی شود. وی گفت: متاسفانه برنامه‎ریزی برای سفر با توجه به تاخیرهای پیاپی قطار و هواپیما، اصلاً میسر نیست و لازم است که برای این مشکلات چاره‎اندیشی شود؛ چرا که کم کم اعتماد مردم به وسایل حمل و نقل عمومی ‌برای مسافرت سلب می‌شود.
 
 

هزینه‎‎های زیاد سفر
یکی دیگر از شهروندان یزد با اشاره به نقص فنی مداوم قطارهای تندرو، استانداردسازی این ناوگان را ضروری دانست و افزود: متاسفانه مسافران در ازای هزینه‎ای که پرداخت می‌کنند، از کیفیت خدمات رضایت ندارند.

«رضا عباسی» با اشاره به بهای بلیت قطارها و مقایسه آن با خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود، بر ضرورت تقویت قطارهایی که از مبدا یزد به مقاصد مختلف حرکت می‌کنند، تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مسافران قطارهای یزد به مقصد تهران جابه‌جا می‌شوند، تقویت قطارهای این مسیر را ضروری‎‎تر خواند.
وی کیفیت قطارهای واگنی را نسبت به قطارهای ترانست مطلوب‎تر دانست و گفت: به نظر می‌آید که تقویت قطارهای واگنی بسیار مناسب‎تر و مورد رضایت بیشتر مسافران خواهد بود.

یکی دیگر از مسافران قطار خواستار تقویت زیرساخت‌های ایستگاه‌های استان شد و افزود: برخی از ایستگاه‌های استان از جمله ایستگاه‌های شهرستان‌ها فاقد رمپ‌های مناسب برای تردد مسافران است.

«زهرا فتاحی» ادامه داد: تجهیز ایستگاه‌های قطار نباید تنها به مرکز استان معطوف شود، چرا که ایستگاه‌های سایر شهرستان‌ها نیز مسافر دارند و باید برای رفاه آنها نیز اقدام شود.
 


شلوغی خطوط از دلایل تاخیر قطارها
مدیر کل راه‎آهن یزد با تاکید بر اینکه تاخیر قطارهایی که مسافران استان را به مقاصد مختلف جابه‌جا  می‎کنند، به حداقل رسیده است، اظهار کرد: در هفته آخر اسفندماه سال گذشته هیچ تاخیری در قطارهای مسافربری یزد- تهران و برعکس نداشته‎ایم.

«محمد دهقان‎پور» با بیان اینکه روزانه 30 رام قطار مسافربری عبوری از استان، مسافران را به مقاصد مختلف جابه‌جا می‎‎کنند، افزود: در این میان 6 رام قطار مسافربری مسافران را از مبدا یزد به تهران و برعکس منتقل می‌کند و بقیه با قطارهای عبوری جابه‌جا‌ می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طول هفته نیز به صورت یک روز در میان، یک رام قطار، مسافران را به مقصد مشهد جابه‌جا می‌کند، تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار مسافر با این قطارها به مقاصد مختلف جابه‌جا شده‎اند.

وی یکی از دلایل تاخیر قطارها را شلوغی خطوط ذکر و عنوان کرد: برای کاهش ترافیک قطارها در خطوط استان، 2 خطه کردن خطوط ریلی در دستور کار قرار گرفته است.
 


10 ایستگاه در آستانه بازگشایی
دهقان‎پور همچنین با اشاره به اینکه یزد دارای 4‌ایستگاه تشکیلاتی مسافرگیری درشهرستان‌های یزد، میبد، بافق و اردکان است، تعداد ایستگاه‌های در آستانه بازگشایی را نیز 10‌ایستگاه اعلام کرد و از وجود 30 ایستگاه درجه3 فاقد امکان مسافرگیری در استان خبر داد.

مدیر کل راه آهن یزد گفت: تاکنون 3 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های 4 خطه کردن خطوط و ساخت سکوهای دوم مسافربری و همچنین ساخت زیرگذر و نمازخانه راه آهن استان اختصاص یافته است.

این مسئول با اشاره به نگاه ویژه به زیرساخت‌های ریلی استان ادامه داد: با توجه به اهمیت دادن مسئولان کشوری و اداره کل راه آهن یزد به توسعه ناوگان ریلی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، امکان افزایش قطارهای مسافربری فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش خطوط ریلی از بافق به اصفهان، افزود: این اقدام برای ساماندهی خطوط و افزایش ظرفیت تردد به‌ویژه در حمل بار دنبال می‌شود که امید است ظرف یک سال و نیم آینده، به طور کامل به بهره‎‎برداری برسد.
انتهای پیام/ع



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.