ID : 12234253
دلایل بی اعتمای رهبری به آمریکا از زبان یک کارشناس سیاسی؛

تاریخ گواهی می‌دهد آمریکائی ها منافعشان را بر هر چیز مقدم می دارند


رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: تجربه عملکرد آمریکائی ها در تقابل با ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب و علی الخصوص بعد از انقلاب نشان داده آن ها منافعشان را برهر چیز مقدم می دارند و هدفی جزغارت و چپاول سرمایه های مادی و معنوی ایران و ایرانی ندارند.

به گزارش یزد رسا، رهبرمعظم انقلاب دربخشی از فرمایشات خوددر دیداربا مداحان فرمودند« من به آمریکائی ها اعتماد ندارم واین بی اعتمادی بدلیل تجاربی است که در گذشته بدست آمده است» برهمین اساس به سراغ حجت الاسلام دکترمحمد رضا ابویی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی رفتیم ونظروی را در خصوص دلایل بی اعتمادی امام خامنه ای نسبت به آمریکائی ها جویا شدیم.

 

دکترمحمد رضا ابویی در گفتگو با یزد امــــــروز، 3 دلیل عمده برای بی اعتمادی رهبرمعظم انقلاب نسبت به آمریکائی ها مطرح کرد و این دلایل را تجارب معظم له دانست.

 

دکتر ابویی تصریح کرد: اولین دلیل برای این بی اعتمادی ، تجربه عملکرد آمریکا در تقابل با ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب وعلی الخصوص بعد از انقلاب است چرا که آنها در برهه های مختلف تاریخ ازقراردادهای قبل انقلاب با رژیم پهلوی، روزهای آغازین انقلاب اسلامی؛ دوران دفاع مقدس وتاکنون نشان داده اند منافعشان را برهر چیز مقدم می دارند و هدفی جزغارت و چپاول سرمایه های مادی و معنوی ایران و ایرانی ندارند.

 

رئیس بنیاد نهج البلاغه دومین دلیل را،عملکرد بین المللی آمریکایی ها،نیرنگها،دسیسه ها و فریبکاری های آنها در جوامع بین الملل از دورترین نقطه شرقی آسیا تا قلب آمریکای لاتین و به ویژه نسبت به ملت های مظلوم و استکبار ستیز نظیر(نیکاراگوئه و ونزوئلا)عنوان کرد و افزود: امروزه برای همه مردم جهان مسجل شده که تجاوز؛کشتارو مداخله درامورکشورهای دنیا به بهانه دفاع از حقوق بشرو ادعاهای دروغین آنها در حمایت از مظلومین ومبارزه با تروریسم روش هایی برای تسلط بر ملت های جهان است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی سومین دلیل را، آگاهی رهبرانقلاب ازاسرار وبده بستان های خلوتهای سیاسی برشمرد و اظهار داشت: معمولا در پیام های محرمانه ای که  توسط دیپلمات ها و بین دولتهای بین المللی مبادله می شود، اظهارات و واکنش هایی مطرح می شود که کاملا متضاد با مواضعی اعلامی از تربیون های رسمی است و از این پیام ها تنها شخص ایشان آگاهند و ما از آن بی خبریم.

 

وی تاکید کرد: مجموعه این عوامل، رهبری آگاه و آینده نگر کشور را نسبت به عملکرد آمریکا ئی ها بی اعتماد کرده است.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.