ID : 15479168
رئیس شورای فر هنگی اجتماعی زنان گفت:

تأکید آیت الله خزعلی به خواندن آیه 1 تا 4 سوره ممتحنه


کبری خزعلی فرزند مرحوم آیت الله خزعلی گفت: مرحوحم پدرم در وصیت نامه خود، آحاد ملت خصوصا فرزندان را متوجه آیات 1 تا 4 سوره ممتحنه کرده اند ضمن اینکه فرزندان خود را به خواندن مداوم آیه 4 سوره ممتحنه و تمرکز بر این آیه را مورد تاکید قرار داده اند؛ آیه 4 سوره ممتحنه عدم سازگاری با دشمنان اسلام را مورد تاکید قرار داده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از  پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان کشور، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی یار دیرین امام و رهبر معظم انقلاب و از تدوین‌کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی، صبح روز 25 شهریور ماه در سن 90 سالگی به لقاءالله پیوست و پیکر مطهر ایشان در جوار بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده شد.

کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان یکی از فرزندان آیت الله خزعلی  در گفت وگو با پایگاه اینترنتی بسیج جامعه زنان مهم ترین خصوصیت پدرش را حمایت از ولایت و ادای تکلیف بیان کرد.

 

وی افزود: آیت الله خزعلی همواره با کمترین امکانات فعالیت های زیادی انجام می دادند، مهم ترین فعالیت ایشان در امر ولایت بود تا جایی که پیروی از  ولایت فقیه  را هم ردیف با ولایت پذیری معصومین و ائمه(س) می دانستند.

 

فرزند آیت الله خزعلی با بیان اینکه پدر بزرگوارشان در سال های اخیر خصوصاً از فتنه 88 نگران ابزارهای داخلی و خارجی در تخریب جایگاه ولایت فقیه بودند، تصریح کرد: ایشان به طور جدی در بحث ولایت و حفظ جایگاه رهبری تلاش می کردند و همواره این نکته مهم را نیز به ما گوشزد می کردند.

 

کبری خزعلی در ادامه این مطلب تأکید کرد: مرحوحم پدرم در وصیت نامه خود آحاد ملت خصوصا فرزندان را متوجه آیات 1 تا 4 سوره ممتحنه کرده اند ضمن اینکه به خواندن مداوم آیه 4 از سوره ممتحنه و تفکر و تمرکز بر این آیه را مورد تاکید قرار داده اند؛ آیه 4 سوره ممتحنه عدم سازگاری با دشمنان اسلام را تاکید می کند.

 

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان ادامه داد: مرحوم آیت الله خزعلی نیز در بخش دیگر از وصیت نامه خود سفارش هایی بر نماز، ولایت پذیری، قرآن، زیارت عاشورا و دعای کمیل به فرزندان خود داشته اند.

خزعلی بیان کرد: بنده همیشه سعی دارم فعلیت های جدی و اثر گذاری را انجام دهم و وقت می گذارم اما پدر همیشه به من می گفت شما باید از تمام ظرفیت خود استفاده کنید و باید جدی تر و پرتلاش تر در راستای حفظ دین و ولایت کار کنید.

 

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله خزعلی همواره در بحث مسائل زنان و خانواده ما را راهنمایی می کردند و بیشتر تأکید بر افزایش ارشاد و رشد زنان داشتند و در سال های اخیر عمرشان بحث افزایش جمعیت را مورد تأکید قرار می دادند.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.