ID : 12027465
کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با یزد رسا مطرح کرد

تجاوز به یمن؛«جنگ نیابتی عربستان»در ضد حمله به بیداری اسلامی/«بیداری اسلامی»دودمان آل سعود را در هم می پیچد


کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تجاوز عربستان به یمن گفت: عربستان به نیابت از آمریکا می خواهد با امواج بیداری اسلامی که الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است مقابله کند تا با این اقدامات بر سر راه صدور انقلاب و ارزش های آن خلل و مانعی ایجاد کند.

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با یزد رسا، با اشاره به تجاوز عربستان به یمن اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات خود این نکته را فرمودند که جهان شاهد شکل گیری یک نظام دو قطبی خواهد بود.

 

دکتر اکبر غفوری افزود: در این نظام دو قطبی غرب و شرق نیستند که قدرت را در جهان قبضه کرده باشند بلکه جهان شاهد دو قطب جهان اسلام به زعامت جمهوری اسلامی ایران و قطب جهان کفر به رهبری آمریکا و صهیونیسم جهانی خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: عملا دو جبهه حق و باطل در جهان شکل گرفته است. آمریکا برای اجرای برنامه های خودش در جهان برخی کشورها را به نیابت از خود مأمور اجرای اهداف و برنامه های خود می کند که در اصطلاح به آن جنگ نیابتی می گویند.

 

غفوری تصریح کرد: غده های سرطانی ای که  در جهان اسلام رشد یافته اند از جمله داعش  در راستای احیای اختلاف بین تشیع و تسنن عمل می کنند و داعش چیزی است که در دامان عربستان سعودی با حمایت آمریکا پرورش یافته است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد ادامه داد: اگر اکنون داعش به آفتی در جهان اسلام تبدیل شده در اصل نوچه و نوکر آمریکا در بی ثبات سازی منطقه است.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه یزد با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند اهداف آمریکا در منطقه ایجاد ناامنی است تا از این ناامنی بتواند ضد حمله های خود را به بدنه بیداری اسلامی وارد  کند و این تحرکات جدید عربستان در حمله به یمن نیز در همین چارچوب اجرا می شود.

 

تجاوز به یمن؛جنگ نیابتی عربستان در ضد حمله به بیداری اسلامی

وی افزود: عربستان به نیابت از آمریکا می خواهد با امواج بیداری اسلامی که الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است مقابله کند تا با این اقدامات بر سر راه صدور انقلاب و ارزش های آن خلل و مانعی ایجاد کند.

 

غفوری با اشاره به ناجوانمردانه بودن حمله عربستان به یمن اظهار داشت: یمن در بین کشورهای عربی از ضعیف ترین کشورها در مبحث اقتصادی است و فقیرترین کشور است.

 

تحلیل های متعدد از حمله عربستان به یمن

وی عنوان کرد: در خصوص چرایی حمله عربستان به یمن چند تحلیل وجود دارد که عبارتند از:


1_در تحلیل اول در چرایی حمله عربستان به یمن عده ای بر این عقیده اند که این حمله در راستای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات ایران و 5+1 صورت گرفته است تا مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای شوند که تا حدی هم در روند مذاکرات لوزان تاثیر گذاشت که با درایت و بصیرت تیم مذاکره کننده این تلاش دشمن خنثی شد.

 

2_در تحلیل دوم عده ای بر این اعتقادند که با شکل گیری حرکت مبارک و رهایی بخش بیداری اسلامی  در منطقه و کشیده شدن امواج آن در یمن که موجب انقلاب در این کشور شد باعث شد عربستان به نیابت از آمریکا برای خاموش کردن شعله های بیداری اسلامی به یمن حمله کند تا مانع از تسری موج بیداری اسلامی به دیگر کشورهای مرتجع شود.

 

3_در تحلیل سوم عده ای بر این نکته تاکید داند که حمله به عربستان در چارچوب ترس عربستان از کشیده شدن شعله های بیداری اسلامی قابل تحلیل است و عربستان سعی دارد با ضد حمله های متعدد خود به بیداری اسلامی این موج را کنترل کند.

 

دکتر اکبر غفوری با اشاره به ائتلاف حمله کنندگان به یمن تصریح کرد: همین ائتلاف نشان داد که عربستان به تنهایی جرأت حمله ندارد.

 

وی تاکید کرد: بزودی امواج بیداری اسلامی عربستان را دربر می گیرد و دودمان آل سعود در هم پیچیده می شود و این حمله این روند را تسریع می کند.

 

مجامع بین المللی با سکوت معنادار خود آبرویی برای خود نگذاشته اند

غفوری با اشاره به سکوت مجامع مدعی اجرای قواعد بین المللی و سازمان های حقوق بشری گفت: سازمان های بین المللی به ابزار دست آمریکا تبدیل شده و جز پیگیری سیاسی کاری کار دیگری ندارند.

انتهای پیام/د

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.