ID : 12133055
در اعتراض به اقدامات رژیم آل‌سعود

تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان +تصاویر


تهرانیها ، با تجمع در مقابل سفارت عربستان خواستار رسیدگی به بی‌ حرمتی نسبت به دو نوجوان ایرانی شدند.

به گزارش یزد امـــروز ازعمارنامه؛ عده‌ای از مردم، دانشجویان و جوانان صبح امروز در مقابل سفارت عربستان در اعتراض به اقدامات ضد ایرانی و ضد اسلامی رژیم آل‌ سعود جمع شده و شعارهایی در ضدیت با اقدامات غیرانسانی رژیم آل‌ سعود سر دادند.


لازم به ذکر است؛ تجمع‌ کنندگان پلاکارت‌ هایی را در دست داشتند که در یکی از این پلاکارت‌ ها شعار "خداوندا در این جنگ‌ های جناحی، دین ما، غیرت ما و ناموس ما دارد گم می‌ شود" و همچنین در پلاکارت دیگری شعار "مرگ بر آل‌ سعود" نگاشته شده بود. همچنین مردم شعار می‌ دادند "ایرانی می‌ میرد، ذلت نمی‌ پذیرد."

شایان ذکر است؛ نیروی انتظامی مسئول برقراری امنیت در این اقدام اعتراضی است.


تجمع‌ کنندگان در مقابل سفارت عربستان سعودی با مورد توجه قرار دادن حمایت‌ های آل‌ سعود از داعش شعار "سفارت داعشی، تعطیل باید گردد" سر دادند، اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، این است که قشرهای مختلف جامعه از قبیل هنرمندان، ورزشکاران و غیره در این تجمع حضور داشتند از جمله امین زندگانی،‌ بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در این مکان حضور یافته و ضمن سر دادن شعارهایی با خبرنگاران نیز مصاحبه کرد.



حسین هدایتی که یکی از سرمایه‌گذارهای بزرگ فوتبال ایران است و در اقدامی حمایت‌گرایانه در چند شب گذشته بلیت بازی فوتبال پرسپولیس و النصره را خریداری کرده بود تا مردم به ورزشگاه بروند و این تیم عربستانی را با شکست و تحقیر راهی خانه‌اش کند نیز در این تجمع حضور داشت.



برخی از جوانان با همراه داشتن ماژیک شعارهایی را روی دیوارهای ساختمان اطراف سفارت عربستان می‌نگاشتند که یکی از آن‌ها این شعار بود: الموت آل‌ سعود.



حاضران همچنین با سر دادن این شعار که «نمی‌ریم، نمی‌ریم تا پرچم را بگیریم» خواستار پایین کشیدن پرچم عربستان از در ورودی این سفارتخانه و آتش زدن آن شدند.



با ادامه شعارهای مردم و حرکت آنها به سمت سفارت عربستان، درگیری هایی میان نیروی انتظامی و مردم به وجود آمد که پس از مدتی کوتاه این درگیری ها پایان یافت.



با وجود اینکه نیروی انتظامی در حال متفرق کردن مردم از جلوی سفارت عربستان است، همچنان این تجمع ادامه دارد و بسیاری از مردم خواستار ورود به این سفارت‌خانه هستند.


این تجمع بیش از 4 ساعت به طول انجامید و در نهایت با همکاری نیروی انتظامی مردم متفرق شدند.



بنابراین گزارش تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت عربستان بعد از سر دادن شعارهای فراوان و اظهار انزجار خود نسبت به مورد تعرض قرار گرفتن دو نوجوان ایرانی اقدام به صدور بیانیه‌ای کردند.



متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت و مردم ایران امروز در همسبتگی با دو نوجوان عزیز ایران که مورد اهانت شرطه‌های سعودی قرار گرفتند در مقابل سفارت دائمی عربستان حاضر شدند تا پیام خود را به گوش مسئولین نظام و وزارت امور خارجه برسانند.
خواستار تعطیلی سفارت داعشی و اخراج کاردار عربستان تا 48 ساعت آینده و خروج او از کشور هستیم. در غیر این صورت این تجمع تا تسخیر سفارت صهیونیستی و داعشی عربستان ادامه خواهد داشت.
 

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.