ID : 7298180
اعتراض شدیدکارگران یزدی از رقیب بی کیفیت چینی دربازار؛

تجمع اعتراض آمیز کارگران«عالی ریس» یزد/کارگران:با ادامه واردات پشم خارجی ما بی کار می شویم+تصاویر


صبح امروز کارکنان شرکت عالی ریس یزد به خاطر عدم استفاده از کالای داخلی و واردات کالای خارجی در مقابل درب این کارخانه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، صبح امروز کارکنان شرکت عالی ریس یزد به خاطر عدم استفاده از کالای داخلی و واردات کالای خارجی در مقابل درب این کارخانه تجمع کردند.

مدیر عامل شرکت عالی ریس در این خصوص گفت: این کارخانه از سال 91 بنا بر سفارش رهبر معظم انقلاب  تولید ملی خود را شرو ع کرد به طوری که درسال گذشته این کارخانه خط تولید خود را از الیاف مصنوعیبه پشم ایرانی تبدیل کرد.

فریبا صفری افزود: در این کارخانه بهترین نوع نخ فرش تولید می شود که با پشم و نخ های خارجی برابری می کند اما متاسفانه از سال 92 این کارخانه همراه با معظلاتی روبرو شده  که کاگران آن نمی دانند باید چه روشی در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه بیش از 3 ماه حقوق کارمندان پرداخت نشده است گفت: برای جلوگیری از خروج ارض این کشوربه کشورهای بیگانه این کارخانه شروع کرد که از سال 91 تا الان با این معضلات و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

صفری دلیل عدم تقاضا از سوی مشتریان را واردات کالاهای ارزان قیمت و بی کیفیت خارجی دانست و تصریح کرد: وقتی تابلو فرشی از چین مستقیم تولید می شود و به بازار عرضه می گردد دیگر کسی به پشم ، نخ و فرش ایرانی که حاصل دست هنرمندان توانای ایرانی می باشد استقبال نمی کند.

مدیر عامل شرکت عالی ریس از مسئولین تقاضا کرد: جلوی واردات خارجی را بگیرند چرا که این واردات اسیب زیادی به تولیدات ملی خواهد زد،ما باید خودمان با این کیفیت محصول یکی از صادر کنندگان باشیم و نباید واردات خارجی داشته باشیم

یکی از کارگران این کارخانه در همین اظهار داشت: انبارهای کارخانه پر از نخ و پشم شده و فروش نداریم، ما حتی کیسه برای بسته بندی کردن نخ های خود نداریم.

وی گفت: برای این پشم ایرانی که در اختیار داریم، تابع هیچ کشور بیگانه ایی نیستیم و از شهرهای خود ایران خریداری می شود.

این کارگر ادامه داد: ما می دانیم که اگر همین پشم از کشورهای خارجی وارد شود صنایع ما ضرب خواهد خورد بنا بر این کارگران دستشان خالی می شود و کار فرمایان دیگر نمی توانند کاری را انجام دهند و بیکاری در سطح استان و کشور زیاد خواهد شد.




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.