ID : 17504190
کارآفرین مهردشتی:

تحت بدترین شرایط کارگاه را تعطیل نمی کنم/ هنوز کارگاه، حصارکشی نشده است/حمایت مسئولین درآمد و بازار را رونق می بخشد


مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدی موعود، گفت: با نظارت و کنترل مسئولین بر واحدهای تولیدی، وضعیت درآمد و بازار بسیار تغییر کرده و رونق بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه؛ در اوضاع اقتصادی که به صدها دلیل در حال حاضر در کشور وجود دارد و چه بسا که معیشت و زندگی شخصی افراد را تحت تاثیر قرار داده و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، کارآفرینی و تولید می تواند، نقش مهم و اساسی در بهبود وضعیت اقتصادی شهر، استان و در نهایت کشور داشته باشد.  
دلايل متعددي وجود دارند، كه در جذب و دفع افراد به عنوان کارآفرین موثر می باشند. از این دلایل می توان به پيدا كردن بازار مناسب براي فروش كالا يا خدمات، منابع مناسب براي راه انداختن كسب‌و‌كار و اینکه کارآفرین مسئول همه امور است و باید تسلط كامل بر توليد، توزيع، بازاريابي، فروش و سوددهي شركت داشته باشد و .... اشاره کرد.
کارآفرین کسی است که متعهد می‏ شود، مشکلات شروع یک فعالیت اقتصادی را تحمل کرده و یک واحد تولیدی و یا خدماتی را سازماندهی و اداره کند. اینجاست که مسئولین و دولتمردان به عنوان حامی می توانند، پشتوانه ای برای کارآفرین باشند.
خبرنگار سرو ابرکوه، اینبار موانع و مشکلات راه اندازی یک واحد تولیدی در بخش بهمن ابرکوه را، از زبان کارآفرین مهردشتی برای شما بازگو می کند.


نواز الله قاسم زاده مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدی موعود، واقع در ناحیه صنعتی بخش بهمن، متولد 1344 و ساکن شهر مهردشت می باشد.
اشتغال زایی برای 22 کارگر ثابت و پاره وقت در تعاونی موعود


قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: سال 81 شرکت تعاونی مذکور به ثبت رسید و از سال 87 بهره برداری از آن با 4 کارگر بیمه شده دائمی و 6 کارگر خانم به صورت پاره وقت و پشتیبان آغاز شد. از ابتدای سال 94 بعد از گرفتن وام، تعداد کارگران به 7 کارگر ثابت و 15 کارگر پاره وقت افزایش یافت.


مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدی موعود افزود: هم اکنون در این واحد تولیدی که انواع تشک طبی، طبی فنری، پلی تاب، الیافی، لحاف و تشک معمولی و بالشت و... عرضه می شود، یک دستگاه دور دوز، یک دستگاه پنبه دوزی و تعدادی هم چرخ دور دوز موجود است.

ارائه کننده انواع محصولات خوش خواب، با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور تصریح کرد: اوضاع نابسامان کنونی، بر کار تولیدی ما بی تاثیر نبوده و موجب کمبود نقدینگی و کاهش درآمد در بازار شده است.


پرداخت ماهیانه یک میلیون تومان ارزش افزوده/هرگز اجازه نمی دهم حقوق کارگران به تعویق بیفتد
وی با تاکید بر این موضوع که از یک طرف، هر ماه قریب به یک میلیون تومان ارزش افزوده و از طرف دیگر مالیات و عوارض باید بپردازد، گفت: بعد از پرداخت حقوق کارگران و بیمه آنان، درآمد و مخارج زندگی خودم به زحمت تأمین می شود.


قاسم زاده بیان کرد: گاهی اوقات حتی بیمه خودم که هر سه ماه یک بار باید پرداخت کنم، عقب می افتد، اما هرگز اجازه نمی دهم بیمه و حقوق کارگران به تعویق بیفتد و آنان ناراضی باشند.


به هر شکلی به کارگران و خانواده هایشان کمک می کنم/ تحت بدترین شرایط کارگاه را تعطیل نمی کنم
در حد توان و به هر نحوی که شده، کارگران و خانواده هایشان را در رفع مشکلات مالی کمک می کنم. هم اکنون نه تنها به آنها بابت حقوق و مزایا، بدهکار نیستم، بلکه میلیون ها تومان از آنان طلبکار هستم و هر ماه از حقوقشان پرداخت می کنند. هر چند در شرایط فعلی، واقعا زجر می کشیم، اما حاضر نیستم، تحت بدترین شرایط، این کارگاه را که چندین خانوار از کنار آن امرار معاش می کند، را تعطیل و خدایی نکرده کارگران را بیکار کنم.


ضمن بیان مشکلات متعددی که در زمینه با آن مواجه است، خاطر نشان کرد: متاسفانه وقتی محصولات این تعاونی را برای فروش به بازارهای یزد ارسال می کنیم، مجبوریم زیر قیمت و یا به همان قیمت کالاهای استان اصفهان که کیفیت پایین تری دارند، به مشتریان عرضه کنیم. همین موضوع باعث پایین آمدن درآمد شده است. محصولات ما به استان های فارس، اصفهان، هرمزگان و کرمان نیز صادر می شود.


هنوز کارگاه، حصارکشی نشده است
ادامه داد: در سال 86 ، مبلغ سی و پنج میلیون تومان وام که توسط اداره تعاون تصویب شده بود و بهمن ماه سال گذشته نیز، 100 میلیون تومان وام از صندوق مهر امام رضا(ع) گرفتیم. اما با تمام این اوصاف، پس از 7 سال هنوز هیچ گونه پس اندازی نداشتیم، که بتوانیم اطراف کارگاه را حصار کشی کنیم.


خدا کند شرمنده کارگران و خانواده هایشان نشوم/ حمایت مسئولین درآمد و بازار را رونق می بخشد
در پایان با دعا به درگاه خداوند متعال که هرگز شرمنده کارگران و خانواده هایشان نشود، متذکر شد: اگر مسئولین مربوطه همت کنند و نظارت و کنترل بیشتری بر روی واحدهای تولیدی در این زمینه داشته باشند، وضعیت درآمد و بازار بسیار تغییر کرده و رونق بیشتری خواهد گرفت.


موارد فوق تنها بخشی از مشکلاتی است که فعالان اقتصادی و کارآفرینان با آن مواجه هستند و بیان کننده‏ی آن است، که در فضای کسب و کار کشور، چالش‏ها و مشکلات متعددی وجود دارد.


چه بسا که ممکن است عدم توجه به کارآفرین ها و برطرف نکردن موانع سر راه آنها، باعث شکست یک طرح مفید و درآمدزا و حتی بایگانی ایده‌‌های خلاقانه در آرشیو سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، شود.


انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.