ID : 19815073
امام جمعه مهردشت:

تذلل و رشوه دادن به غرب؛ راه علاج مشکلات کشور نیست


امام جمعه مهردشت گفت: علاج مشكلات كشور، پيمودن راه اقتصاد مقاومتي است بعضي مي‏ خواهند مشكلات را با كمك، رشوه ‏دادن و تذلّل در مقابل ديگران حل كنند؛ تا وقتي‏ كه ما چشممان به‏ دست ديگران باشد، به جايي نمي‏ رسيم.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده در خطبه های امروز نماز جمعه مهردشت ضمن اشاره بر 20 فروردين سالروز قطع رابطه سياسي ايران و آمريكا در سال 59 بیان کرد: حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب هر دو بر دشمنی آمریکا نسبت به ایران اسلامی تاکید دارند و ما نیز به وضوح بارها عهد شکنی های این شیطان خبیث را دیده ایم اما چرا بعضی اصرار بر ارتباط با این کشور خبیث دارند؟

وی بنا به سخنان حضرت امام(ره) آمریکا را زورگو، مستکبر و ظالم معرفی کرده و گفت: حضرت امام(ره) آمريكا را دشمن شماره يك مردم محروم و مستضعف جهان معرفی فرمودند و مقام معظم رهبری هم در دیدار نوروزی با مسئولین فرمودند:آمریکا نماد بد اخلاقی و بد آدابی است است و به آمریکا نمی توان اعتماد کرد.

 

بدعهدی و باج خواهی آمریکا در اجرای برجام همچنان ادامه داد

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: امروز شاهد بدعهدی و باج خواهی آمریکا در اجرای برجام هستیم، طبق گفته مدیر کل آژانس اتمی، ایران حتی بیش از حد مورد نیاز به تعهدات خود در برجام پایبندی نشان داده است ولی از طرف آمریکا نه تنها گامی برای تحقق برجام برنداشته بلکه مانع از تحقق برجام میشود.

وی افزود: طرف مقابل ما در برجام، نه تنها تحریمی رفع نکرده است، بلکه تحریم های جدیدی در حوزه حقوق بشر و تحریم های موشکی به آن اضافه نموده است و به گفته رهبر انقلاب اینکه ما مذاکره کنیم،روی کاغذ بنویسیم ولی تحریم‌ها برطرف نشود،معلوم میشود اشکالی هست.

علیزاده ضن بازخوانی سخنان مهم رهبر انقلاب در اولین روز از سال جدید در مشهد مقدس گفت: نباید به بهانه اجرای برجام از مواضع خود کوتاه بیاییم که این همان هدف کشورهای غربی است که همه هدفمند و برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت های دانشمندان هسته ای کشورمان در این فناوری بیان کرد: بيست سال پيش در اين كشور، كسي فکر نمی کرد که كه يك روز جوان هاي ايراني بتوانند بدون آموزش و تنها با ابتكار ذهني خود، اورانيوم را در مسير غني‏شدن قرار دهند و از اورانيوم، انرژي برق توليد كنند؛ اما ملت ايران ثابت كرد كه مي‏تواند.

وی افزود: باید در همه زمينه‏ها اين‏گونه باشد، ما در فناوری هسته ای و در زمینه صنایع دفاعی و نظامی و موشک های بالستیک خودمان را ثابت کردیم و باید روز به روز مجهزتر شویم.

خطیب جمعه مهردشت ضعف در قدرت موشکی را ضعف قدرت دیپلماسی کشور عنوان کرد و گفت: امروز هم روز موشک است هم مذاکره، فناوری هسته ای دلیلی بر توان ما در پیشرفت اقتصادی با اتکای بر داخل است. در بسياري از مسائل ديگر هم در عين تحريم توانسته‏ايم به نقطه‏ هاي بسيار برجسته و بالا، دست پيدا كنيم؛ پس چرا در اقتصاد نتوانيم پيشرفت كنيم؟

وی تصریح کرد: علاج مشكلات كشور، پيمودن راه اقتصاد مقاومتي است بعضي مي‏خواهند مشكلات را با كمك و تکیه به ديگران، با رشوه‏دادن به ديگران، با تذلّل در مقابل ديگران حل كنند؛ تا وقتي‏كه ما چشممان به‏ دست ديگران باشد، به جايي نمي‏رسيم.

وی با بیان اینکه نام گذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است افزود: این بحث اقتصاد مقاومتی در گذشته هم بود اما در حد شعار و حرف باقی ماند، حمکت این نامگذری امسال با پسوند اقدام و عمل، یعنی گفتن بس است بايد عمل كرد.

انتهای پیام / ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.