ID : 35794890
امام‌جمعه بخش بهمن مطرح کرد

ترسو و وامدار بودن؛ صفتی است که نماینده مجلس را از مواضع برحقش دور می‌کند


امام‌جمعه بخش بهمن، گفت: درصورتی‌که نمایندگان ترسو و وامدار افراد و احزاب نباشند، می‌توانند از مواضع بر حق دفاع و مشکلات را رفع کنند.

به گزارش یزدرسا، ظهر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا علیزاده امام‌جمعه بخش بهمن در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی مقاومت اظهار کرد : اگرچه دشمنان انقلاب تلاش کردند با فشار اقتصادی و افزایش قیمت کالاهای اساسی، موقعیت ایران را مثل شعب ابیطالب کنند، اما جمهوری اسلامی با دور زدن تحریم‌ها از راه‌های گوناگون دشمنان را ناکام گذاشت.

راه برون‌رفت از مشکلات، مقاومت است نه سازش و اعتماد
حجت‌الاسلام علیزاده، با تأکید بر اینکه راه برون‌رفت از مشکلات، مقاومت و ایستادگی است نه سازش و اعتماد، گفت : اگر فلسطین توانست کمتر از دو روز، رژیم جعلی و پرمدعای صهیونیستی را شکست دهد و به‌غلط کردن بیندازد، به جهت همین مقاومت بود.

وی افزود : دلایلی ازجمله سیلی خوردن استکبار از جریان مقاومت و بیداری، ضعیف شدن هر روز آمریکا در مقابل این جبهه و تحقیر شدن کشورهای مخالف این جبهه، مواردی است که باعث می‌شود جبهه مقاومت را تقویت کنیم.

امروز اوج ضعف آمریکا است
علیزاده یادآور شد : زمانی آمریکا قدرت اول جهان بود و کسی جرأت نداشت روی حرفش حرف بزند، اما امروز ضعیف‌ترین دولت‌ها در مقابل آمریکا قد علم کرده، می‌جنگند و مقاومت می‌کنند. این یعنی اوج ضعف آمریکا.

وی عنوان کرد : نمونه دیگر دولت سعودی عربستان است که به جهت مخالفت با جبهه مقاومت و دوستی با آمریکا و اسرائیل، هرروز تحقیر می‌شود و مورد اهانت قرار می‌گیرد. توهینی از این بالاتر که بن سلمان را در کشورهای عربی راه ندادند.

اهالی رسانه و صداوسیما نقش بسزایی در مقابله با دشمن در جنگ نرم دارند
خطیب جمعه بخش بهمن، در بخش دیگری از خطبه‌ها به دیدار رهبر انقلاب و جمعی از عوامل سینما و تلویزیون اشاره کرد و گفت : امروز دشمن فهمیده که با جنگ سخت که برایش هزینه‌بر است، نمی‌تواند به کشور صدمه  بزند، چون نیروی انسانی قدرتمند و جرأت مقابله با ایران را ندارد.

علیزاده تصریح کرد : آنها به دنبال آن هستند که با جنگ نرم که اندلس را از پا درآورد، جمهوری اسلامی را تهدید کنند و با بزک کردن چهره زنان و دختران و فرستادن آنها به پارک‌ها، خیابان‌ها و دانشگاه‌ها دامانشان را به گناه آلوده کرده که بر ما پیروز شوند.

وی، ازجمله کسانی که می‌توانند در این امر مهم نقش ایفا کنند را اهالی رسانه و صداوسیما عنوان کرد و افزود : آنها می‌توانند با تولید مجموعه سریال‌ها و فیلم های سینمایی با موضوع سبک زندگی اسلامی، دفاع مقدس و مسائل ملی، در مقابل دشمن بایستند.  

دستاوردهای نیروی دریایی ارتش
امام‌جمعه بخش بهمن، با بیان برخی دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، مثل ناوشکن سهند، زیردریایی فاتح و غدیر که با دستان توانمند جوانان ایرانی و بدون قطعه خارجی ساخته‌شده است، گفت : همین توانمندی و پیشرفت، دشمنان را وحشت‌زده کرده است.

93 درصد عمر آمریکا در جنگ گذشت پس چطور ایران را تروریست می‌خواند؟
علیزاده اذعان کرد : با نگاه به حیات 250 ساله آمریکا و طبق آمار مرکز مطالعاتی این کشور، کسی که همواره در حال جنگ با دیگر کشورها یا تأسیس و تقویت گروه‌های تروریستی بوده و 93 درصد عمر خود را در جنگ گذرانده است، ادعای مضحکی است که ایران و گروه‌های انصار الله و حزب‌الله را به تروریست بودن متهم کند.

ترسو بودن صفتی است که نماینده را از مواضع برحقش دور می‌کند
وی، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس که به نام مجلس در تقویم ایران ثبت‌شده است، گفت : شجاعت یکی از صفات وی بود که باید نصب‌العین همه ما خصوصاً نمایندگان مجلس باشد.

امام‌جمعه بخش بهمن، خاطرنشان کرد : شهید مدرس از هیچ‌کسی جز خدا نمی‌ترسید. لذا نماینده مطلبوب نباید ترسو باشد که تحت تأثیر فضای سیاسی، رسانه‌ای، تهدید، هجمه و فشار قرار گیرد، که از مواضع برحقش عقب‌نشینی کند.

علیزاده، به ایستادگی در مقابل استکبار، ویژگی دیگر شهید مدرس اشاره کرد و افزود : ایشان مردانه در مقابل ظلم و جور حکام استبداد و سرسپرده ایستاد و از حق ملت دفاع کرد و سرانجام به شهادت رسید.

نمایندگانی می‌توانند مشکلات را مرتفع کنند که وام‌دار کسی نباشند
وی، با بیان سخن امام راحل که مجلس در رأس امور است، تأکید کرد : مجلس با قوانین و نظارت بر اجرای آن برای کشور ریل‌گذاری می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد : امروز همه مشکلات ما ناشی از عدم نظارت است، لذا نمایندگان همان‌گونه که حقوق مدیران را افزایش می‌دهند، باید در تنظیم و تصویب قوانین و بودجه سال 98 مشکلات مردم، گرانی و تورم را مدنظر داشته باشند و حقوق کارگران را هم بالا ببرند.

علیزاده تأکید کرد : این در صورتی امکان‌پذیر است که نمایندگان وام‌دار افراد، احزاب و گروه‌ها نباشند.

انتهای پیام/ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.