ID : 1019903
امام جمعه بافق:

ترویج فرهنگ ازدواج ساده و سالم نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های تبلیغاتی و فرهنگی


امام جمعه بافق با ابراز تاسف از بالا رفتن سن ازدواج، خطاب به دستگاه هاي تبليغاتي و فرهنگي خواستار نشر و ترويج فرهنگ ازدواج ساده، سالم و پر از صميميت در جامعه شد.

 امام جمعه بافق در گفت و گو با خبرنگار یزد رسا از بافق،، ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج ، بیان کرد: در فرهنگ دینی ما ازدواج امری پسندیده و مبتنی بر سادگی و پرهیز از هر گونه تشریفات و تجملات است.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) را بهترین الگو دانست و گفت: خانواده ها باید از این دو بزرگوار درس ساده زیستی را یاد بگیرند و شرایط را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند.

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری از زندگی ائمه اطهار (ع) افزود: جوانان ما باید از ازدواج آسمانی حضرت فاطمه و حضرت علی (ع) و سیره و شیوه زندگانی اهل بیت ، چه از لحاظ رفتار زندگی ، تربیتی و چه آئین همسرداری و شوهرداری الگو برداری کنند.

سلیمانی به هزینه های سنگین ازدواج در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: باید با تأسی از این دو اسطوره بزرگ تاریخ اسلام و معصومین (ع)، انجام ازدواج در جامعه آسان باشد.

امام جمعه بافق با ابراز تاسف از بالا رفتن سن ازدواج، خطاب به دستگاه های تبلیغاتی و فرهنگی خواستار نشر و ترویج فرهنگ ازدواج ساده، سالم و پر از صمیمیت در جامعه شد.
وی ضمن اینکه از جوانان خواست تا هرچه زودتر تشکیل خانواده بدهند ، افزود: خانواده اولین کانون اجتماعی است که در ساخت و ساز فردی و اجتماعی انسان و تربیت فرزندانی سالم وصالح تاثیر گذار است.

امام جمعه بافق با بیان اینکه سنت حسنه ازدواج موجب رشد و تکامل شخصیتی انسان می شود ، گفت: خانواده ها اگر با الگو برداری از سیره زندگانی اهل بیت (ع) امر مقدس ازدواج را آسان سازی کنند مطمئنا جوانها را به ازدواج و تشکیل خانواده ترغیب خواهند کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند "هرکس از سنت ازدواج گریزان باشد از من نیست" ، افزود: در جامعه اسلامی یک پسر و دختر جوان نباید بخاطر تشریفات زاید در مراسمات ازدواج، از این موهبت الهی گریزان باشند.

وی بر پرهیز از چشم و هم چشمی در جامعه تاکید کرد و گفت: مهریه زیاد، هزینه و شرایط سخت، امر ازدواج جوانان را مشکل و مشکل تر می کند.
امام جمعه بافق خواستار توجه به فرهنگ و سنت دینی در بحث ازدواج شد و افزود: باید سعی کنیم در ازدواج به اصل این عمل پرداخته شود و از کارهای زائد و تشریفات غیر ضروری جلوگیری کنیم.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.