ID : 1056455
رئیس دانشگاه آزاد بافق:

ترویج فرهنگ کتابخوانی عزم ملی را می طلبد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با بیان نقش برجسته و حساس مطالعه گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عزم ملی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار یزدرسا از بافق، حسینعلی لازمی در خصوص برگزاری مسابقه کتابخوانی در دانشگاه آزاد اسلامی بافق گفت: مطالعه مفید در تکامل فردی و اجتماعی انسان، نقش بسزایی دارد و یکی از ارزش های مهم فرهنگی در جامعه است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق بیان کرد: اگر افراد جامعه اهل مطالعه و کتابخوانی باشند بسیاری از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: ریشه اصلی مشکلات اجتماعی عدم آگاهی است و مطالعه می تواند انسان را به جایگاه والا و شایسته ای برساند.
لازمی افزود: خداوند در قرآن کریم بارها انسان ها را به تفکر و اندیشیدن دعوت کرده است تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنند.
وی، بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم تاکید کرد و افزود: باید ساعت مطالعه مفید را افزایش دهیم چرا که وجود فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث پیشرفت همه جانبه خواهد شد.
لازمی، تقویت، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه درجامعه را مهم ترین هدف برگزاری مسابقات کتابخوانی برشمرد و اضافه کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان ، برپایی نمایشگاه ها با عرضه کتاب های متنوع و جذاب، در مناسبت های مختلف، راه اندازی کتابخانه های سیار و معرفی کتاب، لازمه مطالعه مفید است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی این واحد دانشگاهی با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ارتقاء سطح معلومات جوانان با آموزه های دینی و ایجاد زمینه رقابت سالم و سازنده در بین آنان برگزار شد.
لازمی یادآور شد: در این مسابقه تعداد ۵۲ دانشجو ی دختر و پسر شرکت داشتند که در پایان به نفرات اول تا پنجم جوایزی به رسم یاد بود اهداء شد.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.