ID : 34823775
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تزریق روحیه امیدواری به جامعه شاخصه شهید بهشتی بود


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مظلومیت شهید بهشتی این درس را به همه کسانی که می‌خواهند از نظام و انقلاب دفاع کنند داد که باید انسا‌هایی بردبار، صبور و مقاوم باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ترور گفت: ما 17 هزار شهید ترور داریم که به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند و در رأس همه شهدای ترور آیت‌الله دکتر بهشتی و یاران باوفای ایشان هستند که در دفتر حزب جمهوری‌اسلامی به شهادت رسیدند.

آیت‌الله سید کاظم مدرسی افزود: تصویری که از شهید بهشتی در اذهان ما و کسانی که ایشان را درک کرده‌ایم و دیده‌ایم و از دور و نزدیک با ایشان آشنا بوده‌ایم، وجود دارد، عناصر برجسته‌ای را برایمان یادآوری می‌کند.

وی اظهار داشت: یکی از این ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی ابتکار و نوآوری است که در وجود ایشان بود. وی فردی خلاق و مبتکر بود و پیوسته به دوستان و اطرافیان خود و یاران انقلابی خویش فکر جدید را القا می‌کرد و جامعه پیرامونی خودش را به حرکت جدیدی  وا می‌داشت.

این استاد حوزه یادآور شد: اگر بخواهیم نمونه بارز این خلاقیت را نام ببریم قانون اساسی نظام جمهوری‌اسلامی است که ایشان با ابتکار و نوآوری خاصی در این زمینه باقیات صالحات بسیار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشت.

مدرسی تأکید کرد: نکته دوم درباره شهید بهشتی امیدواری و توجه به آینده نویدبخشی بود که هم برای خود شهید و هم برای اطرافیان ایشان بسیار مؤثر بود. ایشان انسان امیدواری بود و روحیه امیدواری را در جامعه تزریق می‌کرد و همین روحیه امیدواری باعث نشاط در کار و تقویت روحیه در بین اطرافیان خودش و جامعه اسلامی می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مدیریت برجسته شهید بهشتی نظم و انضباط بود، گفت: نظم و انضباط اجتماعی از دیگر اصول زندگی ایشان بود. به‌طوری‌که در خاطراتی که از ایشان می‌خوانیم می‌بینیم که این شهید بزرگوار وقت‌شناسی بسیار منظمی را داشت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: خصلت دیگر شهید بهشتی، مظلومیتی بود که ایشان در دوران زندگی خودش تحمل کرد و درسی شد برای کسانی که می‌خواهند در عرصه‌های انقلاب ورود پیدا کنند.

مدرسی ادامه داد: در واقع مظلومیت شهید بهشتی این درس را به همه کسانی که می‌خواهند در این عرصه‌ها ورود کنند و از نظام و انقلاب دفاع کنند داد که باید انسا‌هایی بردبار، صبور و مقاوم در برابر همه ظلم‌هایی باشند که از سوی انسان‌های نادان و گاهی مغرض صورت می‌گیرد و کسی که بخواهد در عرصه انقلاب و دفاع از نظام قدم بگذارد باید روحیه تحملش بالا و بینشش قوی باشد و سختی‌ها و ناملایمات را تحمل کند.

وی اظهار داشت: شهید بهشتی از نظر اخلاقی و دینی نیز برجسته بود و ویژگی‌هایی مثل تقید به آداب دینی، ساده‌زیستی و اخلاق‌مداری در ایشان برجسته بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به بینش عمیق شهید بهشتی تأکید کرد: کتاب‌ها و سخنرانی‌هایی که از ایشان وجود دارد گویای بیشن عمیق و علم فراوان ایشان است. ایشان از نظر علمی انسان مجتهد بالا مقامی بود که به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط داشت و فردی بود که در غرب هم مورد توجه مستشرقان و اسلام‌شناسان قرار داشت.

مدرسی خاطرنشان کرد: تبلیغات منافقین اجازه نداد که شهید بهشتی تا قبل از شهادت در بین عموم مردم شناخته شود و بعد از شهادت مردم ایشان را شناختند؛ اما برای خواص ایشان شناخته شده بود و دارای جایگاه رفیعی بود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.